marjoleinvdh Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Heeft iemand het boek 'zelf zaden telen' gelezen? en kan diegene me vertellen of het de aanschaf waard is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Als je dat geregeld doet of wilt gaan doen voor jezelf en anderen en daarmee ook de zorg op je neemt dat wat je aan zaden wint kwalitatief goed is, dan is dit boek een "must". Want lang niet alles wat zelf gewonnen wordt is van echt goede kwaliteit en dan heb ik het niet alleen over de kiemkracht!Met de kennis die dit boek aanreikt kun je zorgen voor het behoud van of zelfs verbetering van de goede eigenschappen van een aantal geschikte moestuinplanten. Als je niet meer wilt dan af en toe wat zaadjes voor jezelf overhouden, dan is dit boek informatief omdat je leuke kennis over je hobby opdoet en meer gaat begrijpen van de voortplanting van groenten en welke eigenschappen waarom belangrijk zijn. Of je daarvoor ca. 20 Euro over zult hebben kan ik moeilijk bepalen voor jou.Maar er is dan online - ook op dit forum! Zoekfunctie rechtsboven - in het Nederlands ook wel van alles bij elkaar te zoeken en in het Engels nog veel meer.Hier bijvoorbeeld een PDF met alvast wat goede basis: https://beweegt.velt.be/braas/files/zaadteeltvangroentenlestekst.pdf Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjoleinvdh Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 dank je wel voor je uitgebreide reactie! mijn doel vooralsnog is om zelfvoorzienend in zaden te zijn. dus een moestuin waar ik nooit meer zaden voor hoef te kopen, dat lijkt me leuk. ik ben ook zeker andere bronnen aan het lezen en zoeken, dank voor je tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts