Jooze Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Er is al een onderwerp met wat we uit de tuin gaan gooien. Ik vroeg me af wat iedereen zijn succes zijn (onderwerp hadden we geloof ik niet). Mijn belangrijkste succes is ;De artisjok, dit jaar gezaaid en al 6 grote en minder grote artisjokken geoogst en ik vind ze lekker. Dus ik ga zeker mijn best doen die te laten overwinteren!! Verder komen mais, aardperen (in pot), aardappels, worteltjes en bieten zeker terug. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Dennis29 Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Al het gewone komt terug. De olijfkomkommer komt zeker terug, net als ananaskers, artisjok en verder kan ik niet zo snel bedenken wat voor bijzonders we nog hebben en terug komt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Meloenen, ze doen het echt leuk (weet nog niet of ze lekker zijn)!En het tomatenplantje (weet zo even de soort niet, ik geloof Ida gold) waarvan ik eerst dacht dat het het stomste plantje aller tijden was. Ik heb er 5 staan, en geen van allen hebben een groeitop. Op 5 cm hoogte hebben ze 4 a 5 takjes gemaakt, en daar hangen wat tomaten aan. Ik maak straks wel even een foto.Maar..... Ik heb er al handenvol zachtzoete oranje tomaatjes (groot als een ei) van kunnen plukken, terwijl de rest van de soorten nog op zich laat wachten. En dat in de buitenlucht! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Ik heb ook ida gold. Gaan inderdaad goed en ze zijn lekker. Doen het dus ook goed in een pot. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Ja, maar bijna geen blad, en er valt niets aan op te binden. In een pot is misschien idd beter, dan hangen de tomaten niet op de grond (zoals nu...) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marianne oppie Geplaatst: 30 juli 2011 Geplaatst: 30 juli 2011 Bij mij komen de krootjes zeker terug, kijk ze nu al elke dag de grond uit En de cantaloupe meloen, heb ze nog niet geproefd maar zullen deze week wel rijp zijn.Van de bloemen anemonen, kleine zonnebloemen, asters en laterus deze zet ik op het toilet ruikt het er altijd fris. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Oh, de stekelloze courgette komt ook zeker terug! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 En mini komkommer 'beth alpha' komt ook terug! De f1 mini komkommers vielen kwa smaak altijd tegen maar deze heeft een echte komkommer smaak!En de killi ook, die heeft zo'n mooi blad. Quote
Jooze Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 Snackkom kommers komen hier ook zeker terug. Heerlijk, veel en snelle oogst en kids vinden het helemaal lekker (en leuk). Volgend jaar 2 planten (inplaats van 1) denk ik. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Jorieke123 Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 1 van mijn Ida gold plantjes: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 De aardappels Roseval en Charlotte, de little gem sla, de lange bietjes, de komkommers. En verder al het gewone natuurlijk, en veeeeeel pompoenen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Mijn tomaten : Money maker: Ik ben nu bezig ze een schuine mop te vertellen zodat ze zich een beetje gaan schamen Quote
rommert Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 die heb ik ook alleen ik heb ze in de kas kun je me vertellen wat je ze precies vertelde? Quote
freggel Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 De tomaat 'Millefleur' kom bij mij zeker weer terug in de tuin volgend jaar. De plant vormt grote bloemschermen waar enorm veel gele cherrytomaatjes aankomen. En lekker dat ze zijn! Quote blog/freggel/
Guus D Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Bij mij komen uien zeker terug, dit jaar voor het eerst geplant en een enorm succes Gr Quote Omdat het kan.
Koert Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Het rosé-terras van mijn vriendin en de speeltuin van m'n dochter komen zeker terug, lopen ze mij tenminste niet in de weg als ik bezig ben! Quote Even a broken clock is right twice a day
Kruidje Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 De sla, rucola, courgettes, vroege (lekker vroeg) en late (lekker zoet) erwten en de pronkbonen inclusief bonenkruid mogen zeker weer terugkomen. Zooo lekker. Ook de kervel krijgt een definitieve verblijfsvergunning. Heb tegenwoordig problemen in de winkel. Ziet allemaal niet zo lekker uit . Maar in de tuin heb ik nog niet genoeg staan. Voor de rest ging het dit jaar niet zo best - eens kijken of dat nog te verbeteren valt. Oh ja, de tuinbonen mogen nog eens pogen om meer opbrengst te leveren volgend jaar. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
el164 Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik ben net een seizoen bezig maar de sla en de andijvie waren een geweldig succes zowel qua smaak als groei dus die komen volgend jaar terug. Owja en de radijs natuurlijk, altijd lekker door die botersla heen. Quote
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Hier zijn de pompoenen een groot succes, raapstelen, uien, boontjes en snijboontjes, roseval aardappelen, kleine komkommers en zinnia's!! Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Hier zijn de pompoenen een groot succes, raapstelen, uien, boontjes en snijboontjes, roseval aardappelen, kleine komkommers en zinnia's!! Ja zinnia`s die had ik vroeger ook, zo mooi zo`n rijtje in de tuin..daar moet ik aan denken..dank Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Zie hier de zonnetjes in de regen: Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Zo mooi, die mogen er wel twee keer op!!! Stop je zaadjes in de carrousel?Edit: ik zie dat je er niet bij staat...misschien gaan wij bloemen ruilen? (paarse morgenster, goudsbloem o., nigella, phacelia) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lisa Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Volgend jaar komt zeker de Marvel Striped tomaat terug, de lekkerste die ik tot nu geproefd heb. Lekker fruitig maar niet te zoet.Wat ik zeker niet ga doen is de zaadjes bewaren van de paprika's die ik dit jaar heb opgekweekt. Ze zijn vrij onregelmatig van vorm en hebben hele dunne wandjes (kan ook door ziekte komen misschien?)Volgend jaar kies ik wat soorten uit die wat ziekte bestendiger zijn en lekker dikwandig zijn. Dat vind ik toch het lekkerst.En courgettes komen volgende jaar zeker terug, ik wil in ieder geval de Long Green Trailing proberen, die kan je laten klimmen. Ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 -afbeelding- Zo mooi, die mogen er wel twee keer op!!! Stop je zaadjes in de carrousel?Edit: ik zie dat je er niet bij staat...misschien gaan wij bloemen ruilen? (paarse morgenster, goudsbloem o., nigella, phacelia)Nou vooruit 3x dan, zitten genoeg zinnia's in de carousel envelop heb ik net gezien! Quote Even a broken clock is right twice a day
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ze zijn ook zóóó mooi! (vind ik) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.