sammetje Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Ik heb vele pagina's hier door gesnuffeld, maar ik kon geen bericht vinden met dit onderwerp. Dus de vraag van deze beginnende moestuiner is simpel. Wat komt bij jou zeker weer in de moestuin komend seizoen?Wat is een echte aanrader, bv omdat het een minder ziektegevoelig soort is of omdat het een hoge opbrengst heeft! Groeten Sam Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Doperwten die waren ook zo lekker Quote
manolito Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Zeker boontjes, veel schik van gehad en veel/vaak oogst. Ook courgette, wij zijn grootverbruikers, heb al zaad van 5 verschillende soorten inmiddels. En de planten zijn ook nog eens mooi! Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
geedee Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Heel veel tomaten en knoflook en spezieboontjes Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Wat mag het ook Wie zijn? komt er volgend jaar zeker in mijn tuin? Euh,... nou dan kies ik toch het liefst voor een leuke vriendin, zodat we samen iets kunnen laten opbloeien Quote
Koert Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Ik snap je helemaal, maar kijk er toch maar mee uit: voordat je het weet ben je net als ik 3x3 meter kwijt voor een rosé-terras met bankje op 't meest zonnige plekje van de tuin en als je helemaal niet uitkijkt ook nog eens 20 m2 aan speeltuin voor de kleine Bezint eer ge begint Persica! Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Persica († december 2016) Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Ach Koert, weet je wat het is, ik kijk toch liever naar hetgeen je er voor krijgt dan dat je er eventueel mee verliest, trouwens sta ik zeer positief tegenover een leuke zithoek op het meest zonnige plekje in m'n tuin, en wat kids betreft, ik val in de leeftijds categorie welke al kleinkinderen heeft, dus geen bezwaar laat maar komen, kunnen ze me mooi helpen met al dat fruit te plukken Quote
Helly Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Hier komt zeker de courgette terug, maar dan in een soort van 'raster' zodat ze hogerop kunnen en niet de plek van t zwembad innemen.Verder waren de verse doperwten helemaal geweldig! Zo door de salade of uit t vuistje. Heerlijk. En de boontjes waren ook zalig Quote Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 ik was afgelopen jaar aangenaam verrast door de spaghetti pompoen dus die wilde ik wel terug laten komen. Verder heb ik net weer een mooi lijstje ingevuld voor vereniging. We krijgen korting als we gezamelijk inkopen. Quote
Eva Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 gele spekboontjes! het was een van mijn 'experimenteer' bonen en ik was zeer aangenaam verrast. ze groeien goed, zijn sterk, leveren veel op en zijn daar naast ook nog eens heel lekker en gemakkelijk in te vriezen! Quote
Rantje Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 Als 't even lukt toch graag wel alles waar ik nu zaadjes van heb Denk alleen niet dat het gaat lukken Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Marinus Ros Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 Wat elk jaar steevast wordt uitgezaaid is Oost-indische kers en goudsbloemen. Krijg ik altijd complimentjes voor. Verder wordt er nog wat van het grasperk verwijderd en komen er nog hyssop en bergsteentijm bij alsook nog enkele rozemarijntjes (noblesse oblige) en verscheidene tijmsoorten... Meestal draaien de plannen toch enigszins anders uit, so, we'll see. Denk alleen niet dat het gaat lukken Dat lijkt me heel geheimzinnig, Rantje.... Quote
Rantje Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 Ik heb 100 vakken. Maar moet mijn lijst nog even aanpassen met de nieuwe zaadjes maar ik denk dat ik al meer 150 verschillende soorten heb. Alleen al zo'n 16 tomatensoorten. En dat toch na een zeer strenge selectie Maar ik wel alles even uitproberen natuurlijk Dus het wordt proppen en heel goed nadenken! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Marinus Ros Geplaatst: 30 december 2011 Geplaatst: 30 december 2011 O.K.....Was even bang dat we je zouden moeten missen hier. Ik weet het, flattery gets you anywhere, right? Hoedanook, hoedje af, meid. Knap wat je doet en dat voor je leeftijd. Ik ben echt wel gecharmeerd door je levenshouding en inzicht. Je charmeert beslist het hele forum met je "begeestering" en dat is echt mooi. Hats off to that, Geef je ouders maar een dikke kus, zij hebben beslist daar hun bijdrage in, niet? Anyhow, ik zou graag het xeriscaping concept voorstellen. Heeft iemand daar voeling mee? Quote
Nicolette Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Marinus interessant concept. Ik mulch welmet verschillende materialen op verschillende tijden. Misschien moet je even nieuw topic hierover openen. Quote
Kruidje Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Heb even opgezocht wat xeriscaping betekend en ik heb hier wel interesse in. Allen - het zijn eerder kruiden die hier bij horen, toch? Ben het concept al eens tegengekomen onder een andere (nederlandse) benaming. Een vriendin van me is hiermee bezig in haar voortuin. Misschien een apart topic? Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Marinus Ros Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Kruiden en mediterrane planten komen inderdaad het meest in aanmerking. Na de feestroes start ik daar wel een nieuwe topic over op. Quote
manolito Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Kruiden en mediterrane planten komen inderdaad het meest in aanmerking. Na de feestroes start ik daar wel een nieuwe topic over op. Xeriscaping in combinatie met een moestuin? misschien als je van cactus-thee houd ofzo... Ik ben benieuwd! Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
geedee Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Nou ik heb dus cactusvruchten geproefd op vakantie en cactus likeur en cactusjam...dus wie weet...een heel nieuw terrein om te verkennen.....Zag die dingen naderhand bij de groenteboer liggen hier in de buurt....eerder waren ze me nog nooit opgevallen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Pitaya? Errug lekker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Die cactus moet je dan wel binnen overwinteren... We hebben er ooit zo een gehad omdat mijn moeder gek is op kaktussen. Duurde wel 10 jaar voordat het zover was dat hij ging bloeien en vruchten maken. En toen was hij te groot voor ons kleine huisje en mocht hij naar een flat verhuizen (trappenhuis). Weet eigenlijk niet of hij nadien nog eens heeft gebloeid. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Pitaya? Errug lekker Geen idee...heb de foto uit de vakantie map gehaald en die zien er anders uit dan afbeeldingen van pitaya op internet...ben zo slim geweest om het naamkaartje niet goed mee te fotograferen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Nee, die zijn ander idd. Wij hebben veel pitaya gegeten in China. Was nog een hele klus om uit te vogelen hoe het ding heette in het Engels. Ze kenden alleen het Chinese woord. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 31 december 2011 Geplaatst: 31 december 2011 Ah, de cactusvijg bedoel je... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.