Ga naar inhoud

Iemand een idee wat er mis is met mijn snackkomkommer plantjes?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De randjes van de bladeren worden wat geel, en op de kiemblaadjes ik weet niet wat hier aan de hand is...

Moet ik me zorgen maken?

Ik heb ze wel verpot... Heb gelezen dat ze dit wel niet al te graag hebben... Maar de nieuwe groei ziet er toch nog goed uit?

Potgrond: Ecoterra-Groenten-Kruiden-Legumes-Herbes-Aromatiques.jpg

IMG2019041120011764161555082613.jpg

MVIMG2019041215581682321555082615.jpgIMG2019041120003983561555082616.jpgIMG2019041120005234091555082617.jpg

https://imgur.com/a/MaO3Pwt

Geplaatst:

Heb op mijn komkommertjes precies het zelfde. Zeker weten doe ik het niet, maar mijn gevoel zegt mij dat dit door kalium tekort komt. Ik heb daarop kalium rijke meststoffen gekocht en er een klein lepeltje van in de grond rond de komkommer gemengd. Ik hoop dat ik het niet bij het verkeerde eind heb. Heeft iemand er meer verstand van? Want het wordt hier ook wel een beetje spannend voor de komkommers.

Geplaatst:

Komkommer houdt van een hoge luchtvochtigheid. Het is vast te droog in huis. Kalium tekort lijkt me niet het geval. Verder niet heel spannend, want je plant en m.n. de jonge bladeren zien er prima uit. Ik zou niet te snel bemesten.

Geplaatst:

Droog in huis zou wel eens kunnen ja... Is er een oplossing voor dit of zal ik me gewoon geen zorgen maken en gewoon wachten tot ik ze buiten kan zetten?

Geplaatst:

Ik zou me geen zorgen maken

De omstandigheden in de huiskamer zijn nu eenmaal niet optimaal voor komkommer. Optimaal voor komkommer is zo'n 65-85% relatieve luchtvochtigheid. In een afgesloten kweekbak zetten wordt weer te vochtig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...