Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onkruid.. welke? En hoe te bestrijden?


Helly

Aanbevolen berichten

Beste leden, ik kom nu wat verder naar achteren in de moestuin-to-be. Maar stuit op flinke bladerplanten die een net zo flinke wortelstelsel hebben. Zie foto. Ik weet niet wat voor onkruid dit is, maar ik heb ze ook ten over in de siertuin. En het worden er steeds meer.

De buurvrouw zegt dat ze een wortelstelsel diep onder de grond verspreiden, en dat ze nogal hardnekkig zijn. En dat laatste kan ik beamen, nog even en het neemt mij de sier- en moestuin over. Buurvrouw geeft als raad: giet natuurazijn in het hart van de plant als het langer droog blijft, dan gaat hij dood van binnenuit.

Wat voor onkruid is dit, en hoe bestrijd ik dit het best zonder de bodem van mijn moestuin aan te tasten voor de toekomstige dingen die ik daar wil zaaien/planten. In de siertuin maakt mij dat niet uit, daar komt waarschijnlijk heel wat anders voor in de plaats. Paden oid.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Het wordt mij te veel.

Alvast bedankt voor de reacties!

2019-04-14-1357091555240799.04

aangepast door Gast

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ridderzuring. ( we hebben trouwens ook een identificatietopic he ? )

 

Hebben sterke wortelstokken inderdaad, kunnen ook diep gaan. Deze stonden er vorig jaar overigens ook al hoor, eerder weghalen is dan makkelijker, maar goed, ze staan er nu. Gewoon weghalen dus. Scherp kartelmes nemen en ze per stuk diep wegsnijden helpt, wat toch nog later de kop boven de grond uit steekt weer wegsnijden ( diep de wortel wegsnijden ). Na 2x is het wel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van het identificatietopic.. nog niet gezien. Was het er al toen ik eerder hier veel reageerde, dan ben ik het inmiddels vergeten

Ik heb inmiddels de 1e diep weggeschept, het waren flinke wortelstokken! En ik ga ze aankomende week allemaal eruit scheppen (is nog wel een dingetje, want het zijn er veel en groot). En als ze weer omhoog willen komen nog een keer diep wegscheppen. Een heel wat betere oplossing dan die van t azijn, in de moestuin dan. Dank je!

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...