Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Ik ben 21 jaar oud en woon in het midden van het land, ik werk bij een fruitboomkweker en tuincentrum met het grootste aanbod oude fruitrassen en weet dus het een en ander van fruit. In mijn vrije tijd ben ik graag met mijn paard bezig of anders in mijn moestuin.

Ik heb eigenlijk bijna een fruittuin en geen moestuin, ik teel qua groente alleen een paar paprika, komkommer, tomaat en rabarberplanten (en veel wortelen voor paardlief). Verder alleen maar fruit wat voornamelijk bestaat uit kleinfruit zoals frambozen, aardbeien en bosbessen, rode en zwarte bessen, kiwi en kiwibessen.

Ook heb ik een aantal meloensoorten die ik dit jaar ga planten (twee soorten had ik vorig jaar ook al). En ik ga dit jaar proberen Luffa (sponskomkommer) te telen.

En niet onbelangrijk, ik zaai altijd een stukje bloemenmengsel voor bijen en vlinders, natuurlijk voor de bestuiving maar ook omdat ik het belangrijk vind dat zij ook eten kunnen vinden op de moestuin.

Groetjes!

Op de foto's één pluk frambozen, een bruchtbeginsen van een watermeloen, bijna volgroeide watermeloen en een bijna rijpe galiameloen.

P80730-15574445931555261221.jpg

2018071514543711821555261140.jpg2018070220055835401555261125.jpgP81007-16424817551555261084.jpg

Geplaatst:
Hoi Manon

Welkom hier. Die frambozen zien er erg lekker uit.

Leuk om meloen te kweken. Is dat moeilijk?

Groetjes Saskia

Hi! Watermeloen is heel eenvoudig, groeit als komkommer maar je moet de vruchten wel uitdunnen, max 5 of 6 vruchten per plant aanhouden en vol in de zon, dat ging perfect, ik heb eventueel wel een kap voor het geval dat deze zomer niet zo warm wordt als de vorige (maar ik verwacht van wel)

Geplaatst:
Welkom Manon! Staan de meloenen gewoon buiten? Of in een kas? Wel erg leuk om te proberen....kijken of ik nog een plekje heb.

Bedankt! Ik had ze gewoon buiten, zowel de galia als de watermeloen. Ging heel erg goed maar de zomer werkte natuurlijk ook mee qua temperatuur. Zoals ik hierboven al zei heb ik wel een kap die ik er overheen kan trekken mocht het deze zomer minder warm worden. Je moet ze wel goed snoeien (lange ranken er af knippen) en de vruchten goed uitdunnen (5 a 6 aanhouden per plant)

Geplaatst:
Welkom leeftijdsgenootje!

Yeeyy ik ben dus niet de enige van die leeftijd die tuinieren leuk vind

Haha, zeker niet! En bij ons in de volkstuinen zijn er nog veel meer rond onze leeftijd.

Spreek er best veel die rond de 20, 25 jaar zijn, super leuk!

Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...