Essie28 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Ik heb pastinaak naast mijn zomerworteltjes staan. Kunnen deze dan ook aangetast worden door de wortelvlieg? Ik oogst zo af en toe een wortel zodat de rest dan nog door kan groeien. Zodra ik geoogst heb sproei ik met water over de grond. edit: ik heb zojuist mijn worteltjes tegelijk allemaal geoogst. Hoop dat de pastinaak er geen last van krijgt. Ik kwam veel groene rupsjes tegen. Kan dit kwaad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Ik heb pastinaak naast mijn zomerworteltjes staan. Kunnen deze dan ook aangetast worden door de wortelvlieg? Ik oogst zo af en toe een wortel zodat de rest dan nog door kan groeien. Zodra ik geoogst heb sproei ik met water over de grond. edit: ik heb zojuist mijn worteltjes tegelijk allemaal geoogst. Hoop dat de pastinaak er geen last van krijgt. Ik kwam veel groene rupsjes tegen. Kan dit kwaad? Hey Essie, ik heb nog nooit een aantasting in de pastinaak gehad, wel in de wortels, en heb ze vaak op hetzelfde bed. Als je allemaal rupsjes hebt zou ik ze wel proberen te verzamelen en afvoeren.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essie28 Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 Oké dat is fijn om te horen. Ja heb alle rupsjes verwijderd. Welke ik zo zag dan natuurlijk. Kunnen die ook kwaad in de wortel dan(pastinaak) of tast het alleen het blad aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Oké dat is fijn om te horen. Ja heb alle rupsjes verwijderd. Welke ik zo zag dan natuurlijk. Kunnen die ook kwaad in de wortel dan(pastinaak) of tast het alleen het blad aan? Sorry dat kan ik je niet zeggen, maar over het algemeen zijn rupsen flinke vreters..altijd honger..je kan ze maar beter niet hebben waar dan ook in je tuin dacht ik zo. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts