citroen Posted May 23, 2019 Posted May 23, 2019 Wie kent er een afdoend middel om van Woelmuizen , Woelratten af te geraken ? Bij mijn buren zie ik er geen ,mijn perceel is naar de knoppen door hun gewoel
windindewilgen Posted May 23, 2019 Posted May 23, 2019 Bij mij heb ik er ook last van. Maar enkel waar een wat ruigere begroeiing is wat grenst aan het abriperceel. Door deze ruige begroeing zijn deze lieve beestjes beschermd tegen aanvallers zoals vos. De abribomen langs de bosrand worden belaagd door reeën. Gras kort houden dus. Aan de bosrand kan ik niks doen. Er zijn vast nog veel meer bestrijdings- methoden. Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Flup Posted May 23, 2019 Posted May 23, 2019 Carbid in de gangen leggen en vochtig maken. De gangen dichtmaken, zodat de gassen het gangenstelsel intrekken. Dat verjaagt de woelmuizen. Verder heb ik mijn perceel met heel veel keizerskroon beplant (aan de randen van mijn perceel waar de woelmuizen actief zijn). Het lijkt erop dat dit wel helpt, want afgelopen jaar had ik slechts 1 woelmuisgang in de tuin, die ik voor de zekerheid ook nog eens vol water heb gegoten (daar gaan heeeeeeeeeeel veel liters water in).
Jorieke123 Posted May 23, 2019 Posted May 23, 2019 Er zijn al heel wat topics over woelmuizen-, en ratten, je kunt de zoekfunctie hier rechts bovenin gebruiken Ik sluit dit nieuwe topic, je kunt de oude topics gebruiken om eventueel nog vragen te stellen. Kijk bijvoorbeeld eens hier.search.php?keywords=woelmuizen&terms=all&author=&sc=1&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoek Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts