Claudy Geplaatst: 29 mei 2019 Geplaatst: 29 mei 2019 hallo, Balen, de boontjes kwamen al mooi op, de yacon , zoete aardappel en deel van de tomaten buiten geplant in mijn volkstuintje..helaas in Twente vorst aan de grond. Wie had dat nou gedacht eind mei. Ook nog een (gelukkig hoge tempex) bak buiten in de tuin (wel beschut) met mijn pompoen , komkommer en courgetteplantjes.Normaal check ik het weer goed na, nu helaas niet.Mijn vraag is hoe (snel) kan ik zien of er vorstschade is? Ik ga eind van de week op 3 weken vakantie en vraag me af of ik bijvoorbeeld mijn pompoen, courgetteplanten en komkommerplanten nog opnieuw zou moeten (voor)zaaien. IK plant de plantjes wel in de tuin over een paar dagen. Graag jullie reacties groetjes Claudia Quote
Frans Geplaatst: 29 mei 2019 Geplaatst: 29 mei 2019 Eventuele vorstschade zie je snel, vandaag al, zeker nu de zon schijnt. Eerste symptomen zijn geheel of gedeeltelijk slap worden van bladeren. Maar het zal wel meevallen, de minimum temperatuur in Hengelo was afgelopen nacht 3.8 °C om 05:44 uur Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Patrijs Geplaatst: 29 mei 2019 Geplaatst: 29 mei 2019 De meeste schade zie je idd direct, maar bij sommige planten pas de volgende dag/ dagen.Ook zonder nachtvorst kan je schade krijgen, bijv aan de komkommers. Quote De moestuin van Patrijs
HvdB Geplaatst: 15 mei 2020 Geplaatst: 15 mei 2020 Vraag: ik heb nachtvorst schade aan sperziebonen die net boven de grond staan, schade aan dahlia’s en canna’s. Ook hortensia. Komt dit wel goed? Quote
Jorg Geplaatst: 15 mei 2020 Geplaatst: 15 mei 2020 Voor de bonen verwacht ik dat je die het beste opnieuw kunt zaaien. Voor de andere planten: heb je foto's van de schade @HvdB? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.