Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is de moestuin die ik dit jaar zelf in mijn achtertuin heb gemaakt. Alleen het hekje heb ik niet geplaatst. Het is best rommelig en chaotisch maar toch was het veel werk om het zo te krijgen vanuit een grasmat.

Toen ik 3 jaar geleden deze grond had gekocht en het huis werd gebouwd zei ik tegen mijn vader; daar maak ik straks een moestuin pap. Hij zei ach kind daar weet je toch niks van en de grond is vast heel arm daar groeit niks op.

Vorig jaar ben ik begonnen met in de wal pompoen, courgette, tomaat, framboos en wat kolen. En het begon te groeien als kool; maar voordat ik er iets van kon plukken overleed mijn lieve vader plotseling. Hij heeft het niet meegemaakt. En nu ik verwoed elke dag in mijn nieuwe moestuintje bezig ben en rucola en spinazie oogst en vandaag mega grote radijzen uit de grond 4d6484fa3c1edb014c46bd07ff9e2273.jpgtrok dacht ik ‘papa waarom kan ik je dit niet laten zien; ik wou zo graag dat je trots op me was als je dit zag’ en dan is het brullen in de tuin. Op 1 of andere manier moet ik bij elke succesje aan mijn vader denken. Ik weet niks en moet alles leren van internet, boeken en forums als deze; ik kan het mijn vader niet meer vragen. Bedankt alle medetuiniers voor het antwoorden van soms onbenullige vragen.

Geplaatst:

Welkom

Het is ontzettend jammer dat je vader hier niet meer bij kan zijn. Hij zou, denk ik, ongetwijfeld heel trots op je zijn dat je dit al hebt bereikt. Moestuinieren is hartstikke leuk en zelfs van een kale woestenij kun je een mooie moestuin maken. Met vallen en opstaan, maar dat proces maakt iedere moestuinder wel mee.

Geplaatst:

Ach wat een triest verhaal heb je toch. Ik schiet er helemaal van vol. Ik weet zeker dat je vader trots op je zou zijn. Dat doen vaders nou eenmaal en al helemaal als je mega radijzen of spinazie uit je eigen tuin trekt. Dat is toch prachtig?!

Laat die tranen maar stromen. Het stopt vanzelf en lekker in je tuin bezig zijn, is helend. En uiteindelijk ook heel erg smakelijk.

Veel tuinplezier!

Groene groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...