Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Advies folie kas


Ramonad

Aanbevolen berichten

Ik heb dit jaar een kleine foliekas gekocht 80x200x200 (ookwel bekend als tomaten sere) ik ben er erg tevreden over alleen tot de conclusie gekomen dat ie toch erg klein is, of ik ben erg enthousiast gelijk het eerste jaar zo kun je het ook zien.

Nu zitten mijn man en ik te denken om voor volgend jaar een royal well silver rocket D6 200x300x200 aan te schaffen.

Ooit komt er een een echte kas is de wens maar dat is voorlopig niet haalbaar mede omdat de schutting direct achter en links van de kas de schutting nog vervangen gaat worden binnen zo'n 2 jaar. Dan is een folie kas toch makkelijker weghalen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kassen? En misschien ook weten hoe het zit met de folie in de winter, gezien ze adviseren hem gedeeltelijk in te graven? cdb4657c055d117cc6afdd9b88bf8967.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort hoezen kun je 's winters beter van het frame halen en opbergen.

 

Ik heb eens gezocht via Google en vond prijzen voor de Royal well silver rocket D6 die varieren van € 195,00 tot € 229,00 . Een vervangingshoes kost tussen € 112,00 en € 137,95 . De kwaliteit zal dan wel goed zijn (dat mag je tenminste verwachten voor dit soort prijzen) maar het blijft veel geld voor zo'n toch wel eenvoudig ding.

 

Royal-well90971563401046.JPG

 

Zeker omdat het een tijdelijke kas wordt zou ik toch eens nadenken over de aanschaf van iets soortgelijks bij van Cranenbroek met exact dezelfde maten maar met een zeer vriendelijk prijsje. Waarschijnlijk minder in kwaliteit dan die Royal well maar bij jullie wordt hij van 2 kanten beschermd door een schutting en dan doet een wat mindere kwaliteit er niet meer zo toe.

 

Hij kost ergens in de 50 euro maar zoals je op het plaatje beneden ziet is hij minimaal één keer per jaar in de aanbieding voor € 40,00. Sinds dit jaar verkoopt van Cranenbroek ook vervangingshoezen voor een prijs van € 27,50 .

 

Cranenbroek39001550617043.JPG

 

Ik heb sinds dit jaar zelf 2 van deze foliekasjes in gebruik. Eén als onderkomen voor tomaten en eentje alleen als frame zonder bijbehorende overtrek als nettenkooi. Te kort in gebruik om er goed over te kunnen oordelen maar tot nu toe bevallen ze goed.

 

aardbei539341561142604.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...