Mikki Geplaatst: 12 augustus 2019 Geplaatst: 12 augustus 2019 Heb een prachtige meloen plant gezaaid...getopt bij 5 bladeren...geeft 4 mooie gezonde uitlopers met maar een soort bloem. Lijkt me alleen de mannelijke bloemen. Kan ik iets doen om de vrouwelijke bloem te krijgen?[ Quote
oscardevos Geplaatst: 12 augustus 2019 Geplaatst: 12 augustus 2019 Niet zeker, maar de onderste foto zou een vrouwelijke bloem kunnen zijn. Het lijkt op een verdikt vruchtbeginsel.Meloenen zijn eenhuizige planten en de bloemen eenslachtig, dus er moeten mannelijke en vrouwelijke bloemen op dezelfde plant komen. Het is geduld hebben denk ik, maar het wordt nu idd. wel tijd voor de vorming van een meloentje. Quote
Ramonad Geplaatst: 12 augustus 2019 Geplaatst: 12 augustus 2019 Bij mijn meloen, oranje ananas meloen gaat het precies zo. Alleen maar mannelijke bloemen ook getopt en dergelijke. gister zag ik tot mijn verbazing een nog dikker begin onder de bloem. Dit moet dus wel een vrouwelijke bloem zijn. Het blad en mannijke bloemen zien er precies hetzelfde uit als deze. Ik zal proberen straks een foto te maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.