Jump to content

Schimmel druivenplant

Tamara82

Recommended Posts

IMG20190919112054754HDR185291568885648.jpgIMG20190919112033841HDR181351568885670.jpgIMG20190919112114022HDR167031568885697.jpgIMG20190919112120667HDR159541568885710.jpg

Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en wil gelijk al hulp bij een druivenplant probleem.

sinds vorig jaar heb ik een huis met een tuin en ik ben nog helemaal onervaren met het verbouwen van groente en fruit maar wil hier graag mee beginnen.

Nu stond er al een druivenplant maar daar heb ik nog niks mee gedaan en nu dit jaar heb ik wel heel veel trosjes druiven maar die zijn erg zuur en de plant zit volgens mij helemaal onder de schimmel. Mijn vraag is moet ik de plant weg doen of valt deze op een bepaalde manier nog te redden.

Zie de bijgevoegde foto's.

Alvast heel erg bedankt voor het meekijken en eventuele adviezen.

Tamara

Welkom op het forum!

Wat patrijs zegt, het is meeldauw.

Meestal stilstaande vochtige lucht, als je meer blad weghaalt, zodat de wind na een regenbui de bladeren en vruchten kan drogen, wordt de kans al minder.

Nu de ergste besmette bladeren weghalen. De rest kan je behandelen/ inspuiten elke week, met 40% melk 60% water vermengt. Zodat het beperkt blijft. Volgend voorjaar, direct in de gaten houden, en bij opkomst behandelen.

rorror.png

Gebreksverschijnselen in paprika of pepers

18 gewassen gebreksverschijnselen (english only)

Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website.