Tamara82 Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Goedendag, Ik ben nieuw op dit forum en wil gelijk al hulp bij een druivenplant probleem.sinds vorig jaar heb ik een huis met een tuin en ik ben nog helemaal onervaren met het verbouwen van groente en fruit maar wil hier graag mee beginnen. Nu stond er al een druivenplant maar daar heb ik nog niks mee gedaan en nu dit jaar heb ik wel heel veel trosjes druiven maar die zijn erg zuur en de plant zit volgens mij helemaal onder de schimmel. Mijn vraag is moet ik de plant weg doen of valt deze op een bepaalde manier nog te redden.Zie de bijgevoegde foto's. Alvast heel erg bedankt voor het meekijken en eventuele adviezen. Tamara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Welkom hier Tamara, Gebruik de zoekfunctie hier eens en zoek op meeldauw bij druiven. Er zal een wereld voor je opengaan. Succes. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Welkom op het forum! Wat patrijs zegt, het is meeldauw. Meestal stilstaande vochtige lucht, als je meer blad weghaalt, zodat de wind na een regenbui de bladeren en vruchten kan drogen, wordt de kans al minder.Nu de ergste besmette bladeren weghalen. De rest kan je behandelen/ inspuiten elke week, met 40% melk 60% water vermengt. Zodat het beperkt blijft. Volgend voorjaar, direct in de gaten houden, en bij opkomst behandelen. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara82 Posted September 20, 2019 Author Share Posted September 20, 2019 Bedankt voor de reacties, ik heb idd al veel gevonden nu op meeldauw. En ga ook zeker aan de slag met het melk/water mengsel zou fijn zijn als het daar mee lukt en ik geen chemische producten nodig heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 je kunt ook een beetje natriumbicarbonaat (zuiveringszout) nemen 0,5 procent verdunning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts