RobN Posted December 6, 2019 Share Posted December 6, 2019 Ik heb 15 bloembakken gratis op mogen halen, niet allemaal zelfde model maar de meeste welGezien ik op stevige klei zit, toch heel graag wortels, zomer en winter, en pastinaken wil kweken, wat best mogelijk is als het onkruid tenminste niet zo supersnel erdoorheen groeit.Ik dacht de bodem eruit te halen, en deze plaatsen in losgemaakte grond, en de bloembak dan half te vullen met deze grond gemengd met potgrond of kokospotgrond zoiets, en de bovenste helft met alleen maar fijne potgrond, en zaaigrond zodat ik daar in kan zaaien. Scheelt hopelijk kweekgras en ander snelgroeiend zooi.Zou dat kunnen werken? Is potgrond niet te sterk? Is er een potgrond aan te raden? En na het zaaien plastic erover is dan ook makkelijk zodat ik vroeg kan zaaien. Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted December 7, 2019 Share Posted December 7, 2019 Dat is wel een goed idee. Heb je gelijk een minikas ook! Zelf zaai ik wortels met wisselend succes in zandgrond en potgrond (wel in de volle grond). Of potgrond dan te sterk is durf ik niet te zeggen. Je zou ook alvast kuilen met potgrond kunnen graven, zodat tegen de tijd dat je gaat zaaien, de scherpte er wel af is. Of compost mengen door de grond in plaats van potgrond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted December 7, 2019 Author Share Posted December 7, 2019 Maar wortel mogen toch niet echt veel compost? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted December 7, 2019 Share Posted December 7, 2019 Als je het nu in de grond werkt is er al veel weggezakt door de regen als je in het voorjaar gaat zaaien. Dat zou ik wel aandurven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted December 8, 2019 Author Share Posted December 8, 2019 Dat is ook zo. Een toplaagje zaaigrond cm of 10 of is dat te dik? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts