Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bloembakken gekregen, idee voor wortels

RobN

Recommended Posts

Ik heb 15 bloembakken gratis op mogen halen, niet allemaal zelfde model maar de meeste wel

Gezien ik op stevige klei zit, toch heel graag wortels, zomer en winter, en pastinaken wil kweken, wat best mogelijk is als het onkruid tenminste niet zo supersnel erdoorheen groeit.

Ik dacht de bodem eruit te halen, en deze plaatsen in losgemaakte grond, en de bloembak dan half te vullen met deze grond gemengd met potgrond of kokospotgrond zoiets, en de bovenste helft met alleen maar fijne potgrond, en zaaigrond zodat ik daar in kan zaaien. Scheelt hopelijk kweekgras en ander snelgroeiend zooi.

Zou dat kunnen werken? Is potgrond niet te sterk? Is er een potgrond aan te raden?

En na het zaaien plastic erover is dan ook makkelijk zodat ik vroeg kan zaaien.

633f25ac3739fd3f0cf3ecbaff0b93db.jpg

Onkruidmanager 1.0

Dat is wel een goed idee. Heb je gelijk een minikas ook! Zelf zaai ik wortels met wisselend succes in zandgrond en potgrond (wel in de volle grond). Of potgrond dan te sterk is durf ik niet te zeggen. Je zou ook alvast kuilen met potgrond kunnen graven, zodat tegen de tijd dat je gaat zaaien, de scherpte er wel af is. Of compost mengen door de grond in plaats van potgrond.