Jeanne heijmans Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 Morgen voor de eerste keer dit seizoen zuurkool eten, uet. Met zuurkool spek en rookworst er bij.het weer leent zich ervoor Quote
Mellie Geplaatst: 29 september 2020 Geplaatst: 29 september 2020 Flink wat tomaten, een komkommer en 3 bakjes vol gele frambozen en nog wat aardbeien. Kan nog dagelijks een handje plukken, maar wel steeds vaker ook beschimmelde er tussen. De herfst is wel flink nat aan deze kant van het land. 1 Quote
RobO Geplaatst: 29 september 2020 Geplaatst: 29 september 2020 eerste keer spruitjes, met walnootje, lekker! frieslandertje, slavinkje, elstar-notaris-topaz appelmoesje, en nog zo wat verkleinwoordjes...(kom er maar in, taalpolitietje ☺️) 1 Quote
Erny Geplaatst: 29 september 2020 Geplaatst: 29 september 2020 Hartige taart, oftewel een dikke quiche. Om weer wat courgette weg te werken en wat stukken in te vriezen. Zonder deeg was de bedoeling. Maar... recept verkeerd gelezen en 200ml melk én 200 ml room gebruikt in plaats van OF... Dus na bijna twee uur in de oven was er pas enige vastigheid te bespeuren. Denk dat ik hem straks op de kop, met de natte onderkant dus lekker naar boven, nog eens 45 minuten ga bakken... want nog steeds te soppig. Quote
Vastone Geplaatst: 29 september 2020 Geplaatst: 29 september 2020 Aubergine in de olie gefrituurd met verse tomatensaus met Turks brood naar tip van @Mellie was heerlijk! En op voordat er een foto van gemaakt kon worden. (Had er aan het eind ook nog wat feta overheen gekruimeld, was een goede combi! Quote
Mellie Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 @Vastone Haha bon appetit! Fijn dat het zo goed heeft gesmaakt. Ben er zelf ook dol op. Wij aten mie met garnalen die ik in de knoflookpasta had gebakken. Toen groente erbij wat veel gekocht was, maar ook een komkommer en courgette uit de tuin. Ow en natuurlijk alle lente-ui en de tomaten en de peruaanse postelein! Vergeet ik die wéér! Voor het eerst warm op. Normaal door de salade, maar deze blaadjes waren te groot. Blad. Geen blaadje. Die kleine zijn mega knapperig, de grote minder. Die kleintjes heb ik samen met de dochter uit het vuistje op als pre snack. Zij is er ook dol op. We hebben 3 bakken vol met frambozen op. Het was zo veel dat ik niet meer hoefde. Dat gebeurt zelden, aangezien ik 3 altijd hongerige kinderen heb... Quote
RobO Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 slaboontjes, sla, tomaat, roseval, cordon bleu appeltje toe en koffie met koekietoe (tsja, wie kent Toon Hermans nog?) Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 Groene blaadjes curry met paneer. Met alle groene blaadjes die ik in de tuin kon vinden: Fenugreek Snijbiet Nieuw-Zeelandse spinazie Oost Indische kers Amarant Chenopodium Radijs Blad van de raapjes van gister Bedacht me later dat ik de rucola en palmkool was vergeten maar het was super lekker dus dat komt volgende keer. Quote
Mellie Geplaatst: 1 oktober 2020 Geplaatst: 1 oktober 2020 Salade uet met veel tomaat en lente-ui Gratin met aardappel en courgette en berkeley tie dye tomaat. Gekochte sliptong en nog een moot kabeljauw wat ik in de vriezer vond met gekochte broccoli. Botersausje met peterselie uit de tuin met Citroen. Zuurkool van vorig jaar erbij, uit de vriezer. Daar had ik nou zo’n zin in! Was zeer geslaagd. 1 Quote
RobO Geplaatst: 3 oktober 2020 Geplaatst: 3 oktober 2020 gegeten: roggebroodje met dadel, oogst 2019 van 6 m2 moestuin smaakte nog prima en korrels waren ook goed te malen met de ouderwetse koffiemolen vanwege goed droog samen 2 kg broodjes gemaakt met dadel of vijg en stroop 2 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 6 oktober 2020 Geplaatst: 6 oktober 2020 Voor de eerste keer dit seizoen, boerenkool,met rookworst natuurlijk. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 Eergisteren pasta met gehakt en tomaten-paprikasaus uit eigen tuin, en mozzarella van de Stoerderij. Gisteren zoete aardappelblokjes uit de oven, een salade van krulsla en paprika en tomaat, en een kipfileetje. Vanavond witte kool stamppot met een braadworst. En dat zijn dan alweer 3 vlees-dagen achter elkaar zie ik, daar hebben we nou eenmaal lekker wat van hier. Maar toch maar even een stel vega-gerechten inplannen weer. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 Courgettesoep met zalm en garnaalQuiches met een grote salade en een bietencarpaccio. Erg lekker gegeten. En wat aten we de dag ervoor? Ow jaaa gado gado met vanalles uit de tuin en een zelfgemaakte pindasaus. Ook goed bevallen. Dag daarvoor hadden we tortilla’s met alleen wat blaadjes sla en tomaat uit de tuin. Bij ons dus net andersom. Alweer 3 dagen vega, vanavond vlees ! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 22 uren geleden, Jorieke123 zei: maar even een stel vega-gerechten inplannen weer Ja Jorieke in die fase zit ik ook. Ik ben eereergisteren begonnen met woknoodles met shii-takes van eigen stam, gebakken kikkererwten met za’atar erbij. En eergisteren wraps met rode bonen en idem paprika, weer Shi takes ( door de regen vliegen ze de stammetjes uit😀) en zelfgemaakte tortillasaus. Geen kaas om het diervriendelijk te maken. Dan gisteren weer niet Vega door de tweede helft van de wraps ( zo’ n pakje is echt teveel voor ons 2) te vullen met allerlei klein los groen ( een minicourgetje, een stukkie kool, enkel blaadjes spinazie etc) uit de tuin plus veldvarkensgehakt...mmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 Het werd pasta met tomaatjes en basilicum en kaas. Lekker simpel, vega (al had ik er bijna dunne reepjes uitgebakken spek doorheen gedaan ) en 1 van de laatste keren omdat het hard achteruit gaat met de tomatenoogst. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 Gevulde druivenbladeren met gekochte yoghurt en het restje soep van gisteren. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 3 uren geleden, Jorieke123 zei: hard achteruit gaat met de tomatenoogst Ja hier ook. Dus vandaag ook nog tomaat in de sla, een lekkere grote CoeurdeBoeuf en daarbij ook in de salade andijvie, basilicum shii-takes ( gebakken) kikkererwten en geroosterde ui. En lie maakte er frietjes bij, de lekkerste! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2020 Geplaatst: 9 oktober 2020 Borsjt met wortels ui laurierblad aardappels en dille! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 9 oktober 2020 Geplaatst: 9 oktober 2020 Op 8-10-2020 om 10:27, appelvrouw zei: Ja Jorieke in die fase (vega) zit ik ook. Ik ben eereergisteren begonnen met woknoodles met shii-takes van eigen stam, gebakken kikkererwten met za’atar erbij. En eergisteren wraps met rode bonen en idem paprika, weer Shi takes ( door de regen vliegen ze de stammetjes uit😀) en zelfgemaakte tortillasaus. Geen kaas om het diervriendelijk te maken. Haai! Sinds kort een super tof vega recept, met de hele bloemkool. Het is niet vegan. Hoewel wij het wel vaak vegan maken (sojamelk ipv gewone melk, en deze vegan rasp-kaas, die ook echt heel okay is: https://violifefoods.com/nl) Meurt als een tierelier bij het koken (je kookt rauwe ui met bloemkool), maar tot mijn stomme verbazing kwam het helemaal goed daarna. Echt lekker! Komt ie. Maar dat aten we niet vanavond. Wij hadden voor de tweede keer kip-burgers. En dan met piepertjes uit de oven en en wortel/koolrabi coleslaw. Die kipburgers hebben we gemaakt van onze oude leghennen. Filetjes en vlees van de pootjes uitgesneden en door onze - fonkelnieuwe - gehaktmolen gehaald. Gehakt een beetje aanmaken met broodkruim, kerriepoeder, paprikapoeder, p&z en dan in schijven vormen. Echt echt heel fijne manier om van je oude legkip toch nog iets lekkers te maken, zonder al te veel gedoe. Ook geen last van de zeentjes (maakte ik me zorgen over, want die zaten er, vooral bij het potenvlees, heel veel) Ik had wel een beetje varkensvet door het vlees gedraaid trouwens. En dat beviel heel goed zo! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
RobO Geplaatst: 10 oktober 2020 Geplaatst: 10 oktober 2020 Currie want gast aardappelc. gehaktc. , groentec. met wortel selder en kool, raita, brood, Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2020 Geplaatst: 11 oktober 2020 Pompo al Forno di Robo... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 11 oktober 2020 Geplaatst: 11 oktober 2020 Gisteren Pasta met zelfgeplukte paddestoelen! Eekhoorntjesbrood om precies te zijn. (Heb er 5 gevonden, waarvan ik er 3 heb geplukt)Neeheee! Niet deze vliegenzwammen natuurlijk. Maar ze zijn zo mooi Vandaag lekker makkelijk, mie met groenten en zoetzure saus uit pot. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 oktober 2020 Geplaatst: 11 oktober 2020 Bietenstamppot, met oude kaas en een klein gehaktballetje. Ik heb geen rode bieten, die doen het hier niet zo. Maar met mijn gestreepte bieten wordt het geen mooie stamppot omdat de kleur verdwijnt tijdens het koken. Beetje beige dus... Maar goed, wel erg smakelijk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 11 oktober 2020 Geplaatst: 11 oktober 2020 Beige Bietenstamppot allitereert veel mooier Hier roerbakpiepers met spekjes, courgette, pompoen, ui en paprika. Alles uet. Behalve de piepers Oh en mooie foto Mellie! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 12 oktober 2020 Geplaatst: 12 oktober 2020 Anna3 en haar Peter op bezoek 😊 we aten andijviestamppot, met andijvie en aardappels uit hun tuin en spekjes en appelmoes uit die van ons. En yoghurt-kersenijs van de Stoerderij als toetje. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.