Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tip: Kerstverlichting opruimen.

henkg

Recommended Posts

Tip: Kerstverlichting opruimen.

Ieder jaar weer grote ergernis, bij het ontwarren van dat enorm lange snoer (40 meter).

Nu heb ik het opruimen anders gedaan, hopelijk beter.

Brede buis (plankje kan ook), en daaromheen het snoer draaien, vrij strak. Wel de buis / plank steeds ronddraaien, niet het snoer met de hand om de stilstaande buis / plank wikkelen, want dan krijg je kinken in de kabel.

Afrollen zou dan een makkie moeten zijn: De buis (whisky-koker hier) op een stok zetten, en trekken maar. Of het echt goed werkt weet ik pas over een maand of elf.

2020012016234371421579537671.jpg

^ Het snoer is door het raam naar binnen getrokken en ligt hier even te drogen. De buis staat al klaar. (Koker van whisky Laphroaig 10 YO, net wat je in huis hebt ...)

2020012017103241871579537669.jpg

^ Het resultaat. De voeding past mooi in de koker. Voor de grap heel even aangezet, moet je eigenlijk niet (lang) doen met opgerolde snoeren).

(Dit heeft natuurlijk weinig met moestuinieren van doen. Hoewel: kerstboompjes in huis pesten en dood laten gaan, daar doe ik niet aan. Als kleine compensatie heb ik zo’n 40 meter ledjes, zigzaggend door mijn voortuin).

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Ik heb al 20 jaar een kunstboom, volstaat ook prima.

Dat gedoe met de lampjes heb ik hier ook prima opgelost. Ik probeer het enigszins netjes opgerold bij de kerstboomspullen in te pakken, maar bij het uitpakken het jaar erop blijkt altijd dat het een grote kluwen lampjes is geworden. Daar houdt mijn geduld op en dan overhandig ik mijn partner de lampjes die deze met een engelengeduld ontward en in de boom hangt.