Patrijs Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) Jij bij mij ook🍘 Misschien omdat je het enige erelid bent. 27 februari 2020 aangepast door Patrijs gewijzigd bijwijze van test Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 20 minutes ago, appelvrouw said: Ik ben trouwens nog steeds het enige lid online..zijn jullie allemaal anoniem ingelogd? Ik wel, maar zie zeker een heleboel andere leden bij naam genoemd online staan in de Online Gebruikerslijst onder Overig Aanpassing?: @Jorg Als ik nu mijn bericht wijzig komt onder in mijn bericht HEEL GROOT te staan: 17 uren geleden aangepast door Erny oid. Dat mag van mij persoonlijk wel een stuk kleiner en onopvallender gezien dat nou eigenlijk helemaal geen belangrijke informatie is. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 Daar wel maar op de home page onderaan: leden online ben ik toch echt de enige. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 21 minutes ago, Patrijs said: Jij bij mij ook🍘 Misschien omdat je het enige erelid bent. Terecht natuurlijk😂 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) Uiteraard! Voor mij is het nieuwe forum erg wennen. Een erg drukke opmaak. Ik kreeg al berichtjes van mensen of ik gestopt was want ze konden mijn Blog niet meer vinden. Linkjes lopen niet meer, gedraaide foto's worden niet gelijk getoond. Als ik een nieuwe melding wil kijken kom ik op de eerste blz. van dat topic i.p.v. direct bij het topic. En zo loop ik tegen nog wat dingen aan. Ik hoop dat er aan gewerkt wordt, het zal allemaal flink veel werk zijn. Ik wacht nog even af...…. 27 februari 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 46 minutes ago, Patrijs said: Als ik een nieuwe melding wil kijken kom ik op de eerste blz. van dat topic i.p.v. direct bij het topic. Deze vind ik ook storend. Als de link aangepast kan worden naar het nieuwste ongelezen bericht# van het topic, dan kan je de link van de eerste pagina op de tekst van 'aantal post' van het onderwerp zetten (aangezien daar geen link op zit) Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) 1 hour ago, Patrijs said: Als ik een nieuwe melding wil kijken kom ik op de eerste blz. van dat topic i.p.v. direct bij het topic. Beweeg je dan daarheen vanuit het Meldingsvenster rechtsboven of vanuit een ander menu (bv. ongelezen berichten)? @rorror @Patrijs Door op het groene ⭐ of 🎾 te klikken in het Ongelezen Berichten menu (ik gebruik de ingekorte versie, kun je rechtsboven voor kiezen, voor beter overzicht) kom je bij het laatste ongelezen bericht in dat topic. Als ik vanuit mijn meldingsvenster op de betreffende melding klik kom ik ook automatisch bij het desbetreffende bericht terecht. @Patrijs Quote Ik kreeg al berichtjes van mensen of ik gestopt was want ze konden mijn Blog niet meer vinden. Deze mensen kunnen je blog heel snel vinden via jouw Profiel. Dus gewoon je naam of foto aanklikken en daar kun je, naast Activiteiten, kiezen voor je Blogs in de groene kop van het rechtervak. . 27 februari 2020 aangepast door Erny Quote
Patrijs Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 6 minutes ago, Erny said: oor op het groene ⭐ te klikken in het Ongelezen Berichten menu (ik gebruik de ingekorte versie, kun je rechtsboven voor kiezen, voor beter overzicht) kom je bij het laatste ongelezen bericht in dat topic. 👍 Gelukt. Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) @Patrijs Als je een @ voor de naam van een lid plaatst, kun je vervolgens deze naam aanklikken in de lijst die verschijnt. Het betreffende lid krijgt dan een melding dat je een reactie of vraag oid voor hem/haar hebt. Erg handig. En om een wat rustiger beeld te verkrijgen kun je de onderschriften bij iedereen tegelijk uitschakelen. Deze zijn nu nog heel groot en aanwezig. Klik daarvoor op je profielnaam Kies voor Accountinstellingen Kies daar in het Overzicht links voor Handtekening En daar heb je dan bovenaan de optie om alle handtekeningen uit te schakelen zodat die niet meer hinderlijk in beeld verschijnen. Je kunt dit altijd weer aanzetten indien gewenst. . 27 februari 2020 aangepast door Erny Quote
rorror Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) @Ernyvanuit het menu -> ongelezen inhoud Of bij Ongelezen inhoud, onder op de pagina 27 februari 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) @rorror Wat vreemd.... En dan klik je dus wel in het Ongelezen Inhoud Menu op het groene sterretje * of rondje . links vóór de topictitel? . 27 februari 2020 aangepast door Erny Quote
rorror Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 Ohw je kan op het groene bolletje klikken... (niet echt duidelijk) Ik klikte op de tekst van het topic titel. lijkt me logischer. De eerste pagina van een topic link is voor mij overbodig, en dus groene bolletje ook, als de link op de topic titel kan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 (aangepast) @rorror Ja, dat wordt pas duidelijk als je boven het icoontje ⭐ 🎾 🗨️ gaat hangen met je cursor. Dan komt in zwart vlak de betekenis van het desbetreffende icoontje in beeld. Maar gezien ik net wat verhuizingen heb meegemaakt bij een ander forum weet ik ondertussen een beetje waar ik naar moet zoeken, wélk puntje, bolletje, sterretje, vinkje, driehoekje, rondje etc wát doet. @appelvrouw Ik zie daar onderaan ook alleen maar mijn naam staan als online gebruiker. . 28 februari 2020 aangepast door Erny Quote
loes Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 (aangepast) Opzich zou het fijn zijn als mensen voordat ze reageren eerst het topic doorlezen. Dan hoeven dingen niet 10x te worden uitgelegd en zal het voor Jorg ook een stuk duidelijker zijn welke problemen nog moeten worden opgelost. Welke icoontjes verwijzen naar het eerste ongelezen bericht was al uitgebreid besproken inclusief screenshots en zelfs een uitleg hoe je dit bij ongelezen berichten zelf kan aanpassen. Bij bijna elk forum werkt het zo dat je naar het eerste ongelezen bericht gaat door op het icoontje voor of achter de topictitel te klikken. Dat was voorheen op het oude moestuinforum ook zo. Dat je met de topictitel naar het eerste ongelezen bericht gaat is ongebruikelijk. Daarmee verdwijnt de link om het gehele topic te lezen en sommige mensen vinden dat prettiger. 28 februari 2020 aangepast door loes Quote
Patrijs Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 @loes: Fijn dat jij al bekent bent met de werking van dit forum en andere fora. Voor mij is het nieuw en wil ik het een beetje snappen dan zal ik er (veel) mee moeten gaan werken. De uitgebreide uitleg van LucV had ik gemist. Overigens staat daar ook niet hoe je bij het laatste ongelezen bericht komt. Misschien is het een idee om een overzicht van de werking van de werking van het forum ergens bovenaan te zetten? Ik zal ook eens op het WWW kijken over het gebruik van fora als deze. Er zijn nu zo veel mogelijkheden dat dat voor mij wat overweldigend is. Ook zijn de screenshots van erg lage resolutie dus voor iemand met oudere ogen lastig te lezen. Het is ook leuk om weer nieuwe dingen te leren, en op de vorige forumversie lukte het mij ook om foto's te draaien etc. Ik zal dan nog wel wat uitleg gaan vragen. Ook heb ik sinds een paar maanden een smart telefoon en WhatsApp ik. Het zal een uitdaging worden om direct vanaf de telefoon te werken. 👍 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 Ik sluit me bij @Patrijs aan. Laat ons ouderen en digibeten de dingen ajb drie x vragen.Misschien wel vaker. Soms is een andere uitleg duidelijker. En inderdaad @LucV 😉een overzicht van de werking ergens vastgezet, dus niet alleen maar verduidelijking in dit topic waar je steeds naar moet gaan zoeken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
simonvb Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 (aangepast) 5 hours ago, loes said: Bij bijna elk forum werkt het zo dat je naar het eerste ongelezen bericht gaat door op het icoontje voor of achter de topictitel te klikken. Dat was voorheen op het oude moestuinforum ook zo. Dat je met de topictitel naar het eerste ongelezen bericht gaat is ongebruikelijk. Daarmee verdwijnt de link om het gehele topic te lezen en sommige mensen vinden dat prettiger. @loesMisschien een poll organiseren hiervoor? Ik gebruik de functie om naar het eerste ongelezen bericht te gaan ook constant (behalve bij opzoekingen). Voor mij zou het dus ook handiger zijn dat de tekst direct naar het eerste ongelezen bericht gaat en dat het icoontje ervoor naar de eerste post zou gaan. Nu is het op de gsm steeds mikken op het icoontje. 28 februari 2020 aangepast door simonvb Quote
Jorg Geplaatst: 28 februari 2020 Auteur Geplaatst: 28 februari 2020 @simonvb @rorrorvolgensmij is dit niet anders dan op het oude forum. Hoe het er op de GSM uitziet moet ik nog even kijken. Mogelijk dat er er in design wat aan kunnen doen om dat makkelijker te maken. Voor wie browser gebruikt zijn dit de opties om naar het laatste bericht te gaan: Edit: ik lees nu dat het om het meldingenvenster / ongelezen berichten venster gaat. Ik snap het nu beter, dat is inderdaad minder gebruiksvriendelijk dan op het oude forum (denk ik? - ik gebruikte dat overzicht op oude forum niet). Het tekstballonetje is klein nu. @appelvrouw Ik ben met een handleiding bezig. Die plaats ik centraal. @Ernyik moet een andere app hebben voor wie is online, ga ik zo naar kijken Wat betreft design lees ik mee, we kunnen straks nog wat gaan tweeken om het beeld rustiger te krijgen, maar ik verzamel liefst eerst een lijstje, zodat ik de kosten binnen de perken kan houden (designer in één keer aan het werk, niet steeds kleine klusjes). Dus regel over post aangepast, klikbare icoontjes op GSM en handtekening neem ik mee. @Patrijs Linkjes naar blogs kunnen niet omgezet worden, advies: pas je onderschrift url naar je blog aan via https://www.moestuinforum.nl/settings/signature/ Jouw nieuwe bloglink is: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/329-de-10-minuten-moestuin-van-patrijs/ Gedraaide foto's wordt door programmeur naar gekeken, die code was iets wat wij zelf hadden gemaakt en zat niet in mijn briefing om om te zetten... 2 1 Quote
loes Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 (aangepast) 5 hours ago, Patrijs said: @loes: Fijn dat jij al bekent bent met de werking van dit forum en andere fora. Voor mij is het nieuw en wil ik het een beetje snappen dan zal ik er (veel) mee moeten gaan werken. De uitgebreide uitleg van LucV had ik gemist. Overigens staat daar ook niet hoe je bij het laatste ongelezen bericht komt. Misschien is het een idee om een overzicht van de werking van de werking van het forum ergens bovenaan te zetten? Ik zal ook eens op het WWW kijken over het gebruik van fora als deze. Er zijn nu zo veel mogelijkheden dat dat voor mij wat overweldigend is. Ook zijn de screenshots van erg lage resolutie dus voor iemand met oudere ogen lastig te lezen. Het is ook leuk om weer nieuwe dingen te leren, en op de vorige forumversie lukte het mij ook om foto's te draaien etc. Ik zal dan nog wel wat uitleg gaan vragen. Ook heb ik sinds een paar maanden een smart telefoon en WhatsApp ik. Het zal een uitdaging worden om direct vanaf de telefoon te werken. 👍 Jij bent toch ook bekend met het oude forum? Daar werkte het op dat punt niet heel anders, de afbeelding waar je op moest klikken was alleen groter. Op het oude forum kon je je weg ook vinden dus dat komt hier ook echt wel goed Ik heb overigens ook nog nooit gewerkt met dit type forum dus ook voor mij is dit nieuw. Ik ga er vanuit dat er nog een uitgebreidere uitleg van Jorg komt als alles is afgerond. Hij is zo te lezen achter de schermen nog heel druk bezig, daar merken wij hier niets van maar het zal een hoop werk zijn. (Edit: tegelijk gepost Jorg, dat bevestigd hij hierboven) Bij deze dan de berichten waar ik naar verwees, beide op de vorige pagina. On 26-2-2020 at 21:17, loes said: Die optie is er gelukkig nog steeds Het groene tekstwolkje of bolletje voor de topictitel. En bij ongelezen berichten kan je bij filters > gelezen status > de optie aanvinken "Ongelezen items links brengen me naar de eerste ongelezen reactie" On 27-2-2020 at 13:10, loes said: Als er een nieuw bericht in het topic is zijn ze bij mij groen. Bij ongelezen berichten bedoel ik dit groene bolletje: En bij de gewone topiclijst dit groene tekstwolkje 28 februari 2020 aangepast door loes Quote
loes Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 (aangepast) 3 hours ago, appelvrouw said: Ik sluit me bij @Patrijs aan. Laat ons ouderen en digibeten de dingen ajb drie x vragen.Misschien wel vaker. Soms is een andere uitleg duidelijker. En inderdaad @LucV 😉een overzicht van de werking ergens vastgezet, dus niet alleen maar verduidelijking in dit topic waar je steeds naar moet gaan zoeken. Ik leg dingen met liefde wel 100x uit maar het voelde vanmorgen na een brakke nacht even heel erg nutteloos omdat het allemaal al op de vorige pagina stond uitgelegd. Dat was dus vooral mijn irritatie, niets tegen ouderen of digibeten hoor. 28 februari 2020 aangepast door loes Quote
acpronk Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 21 hours ago, Jorg said: @appelvrouw @mellie Inlogproblemen zouden er niet meer moeten zijn, maar zijn er dus wel lees ik in jullie reacties. Hebben jullie het vinkje aangezet bij inlog onthouden? Sinds maandagavond/dinsdagochtend kan ik niet meer inloggen via Tapatalk, op woensdag mijn abonnement op het MTF in Tapatalk verwijderd om het daarna meteen weer terug te zetten, maar tot op vandaag kan ik me niet meer aanmelden op het MTF via Tapatalk. Ik krijg de melding: "Netwerkfout. Probeer het later opnieuw. (get_config)" Enig idee wat het probleem kan zijn? Wat me wel opvalt, eerst kwamen de emails van de notificatie van een nieuw bericht altijd in de spam terecht, maar sinds de nieuwe update komen ze bijna altijd in mijn inbox terecht (Hotmail). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
loes Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 (aangepast) @acpronk Klopt dat Tapatalk het nog niet doet. Jorg heeft aangegeven dat hij daar dit weekend naar te kijken. 21 minutes ago, Jorg said: @simonvb @rorrorvolgensmij is dit niet anders dan op het oude forum. Hoe het er op de GSM uitziet moet ik nog even kijken. Mogelijk dat er er in design wat aan kunnen doen om dat makkelijker te maken. Voor wie browser gebruikt zijn dit de opties om naar het laatste bericht te gaan: Edit: ik lees nu dat het om het meldingenvenster / ongelezen berichten venster gaat. Ik snap het nu beter, dat is inderdaad minder gebruiksvriendelijk dan op het oude forum (denk ik? - ik gebruikte dat overzicht op oude forum niet). Het tekstballonetje is klein nu. Bij ongelezen berichten is het wel zelf aan te passen. Gelezen status > "Ongelezen items links brengen me naar de eerste ongelezen reactie" Zou het misschien helpen wanneer deze optie de standaard wordt? 28 februari 2020 aangepast door loes 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 22 hours ago, Jorg said: @appelvrouw @mellie Inlogproblemen zouden er niet meer moeten zijn, maar zijn er dus wel lees ik in jullie reacties. Hebben jullie het vinkje aangezet bij inlog onthouden? Vinkjes aangezet en cookies verwijderd. Het lijkt beter te gaan😀 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 28 februari 2020 Auteur Geplaatst: 28 februari 2020 Bedankt @loes!!! Ik heb gezocht in de instellingen en gevonden. Ik heb nu aangezet in alle activiteitenstreams: - Titel gaat naar het eerste ongelezen bericht - lijst staat bij standaard samengevouwen. Je kunt zelf er voor kiezen de uitgebreide lijst in te stellen. 2 Quote
loes Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 @Jorg Super! De lijst standaard samengevouwen is ook een goede aanpassing. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.