Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Forum succesvol omgezet


Jorg

Aanbevolen berichten

Vandaag is het forum succesvol overgezet van phpbb naar invision community. Ook de blogs en reacties zijn overgezet. Op dit moment draaien er nog wel wat achtergrondtaken:

  • Berichten / topics worden opnieuw geformatteerd (het komt dus voor dat BB codes nog niet goed staan of bepaalde URLS nog niet omgezet zijn)
  • URLS/links worden omgezet
  •  Berichten worden opnieuw geteld
  • Indexeren berichten voor zoekmachine
  • Instellen taal (het kan zijn dat dit voor jou nu nog Engels is, dit wordt nog automatisch omgezet).

 

Het kan dus zijn dat je nog wat berichten tegenkomt die nog niet helemaal netjes zijn opgemaakt. Dat is binnen een dagen opgelost.

 

Ik kan heel veel gaan typen over wat er anders is of hoe iets werkt in de nieuwe software - dat komt nog - maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Wat vinden jullie er van, waar loop je tegen aan, zie je nog foutjes? etc.

 

Problemen en kun je niet inloggen? Mail naar [email protected]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg featured, unfeatured en pinned this topic

Het is op meerdere fora gebruikelijk dat je slechts een beperkte tijd je bericht kunt aanpassen, kwestie van een instelling.

 

Ik merkte net op dat het forum even nodig heeft om een reactie weg te schrijven in de database, maar kan ook komen doordat de software nog met meerdere andere taken op de achtergrond bezig is. Kijken of het over een paar dagen beter gaat.

 

En wat mij nog meer opviel was dat de indeling van de categorieënnog niet helemaal klopt, maar dat zal vast ook wel goed komen 👍

 

aangepast door geert h
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, rorror said:

Ik mis net als simonb de lijst van alle ongelezen nieuwe berichten?  (Dus niet de berichten zelf, maar alle topics waar nieuwe berichten staan.)

Helemaal onderaan het forum staat een knop ongelezen inhoud. het is even wennen dat hij daar staat, maar wanneer de rest allemaal werkt kan die vast ook bovenaan ergens geplaatst worden.

 

Toevoeging: Ik zie nu dat die ook bovenaan staat naast het kruimelpad.

aangepast door geert h
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, geert h said:

Helemaal onderaan het forum staat een knop ongelezen inhoud. het is even wennen dat hij daar staat, maar wanneer de rest allemaal werkt kan die vast ook bovenaan ergens geplaatst worden.

Zelfs een bliep geluidje als je een bericht binnen krijgt. 
Bij knop ongelezen inhoud, krijg ik grote koppen met inhoud deels getoont. De vorige was een lijst waren opgesomde topics onderwerpen. Dan hoef je niet zoveel te scrollen om het te zien.

 

Bij "Mijn moestuin seizoen" Staat het onderwerp van moestuin seizoen, door de naam van de gebruiker heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, rorror said:

Zelfs een bliep geluidje als je een bericht binnen krijgt. 
Bij knop ongelezen inhoud, krijg ik grote koppen met inhoud deels getoont. De vorige was een lijst waren opgesomde topics onderwerpen. Dan hoef je niet zoveel te scrollen om het te zien.

 

Bij "Mijn moestuin seizoen" Staat het onderwerp van moestuin seizoen, door de naam van de gebruiker heen.

Die inhoud kan je dicht klikken. Rechts bovenaan staat "Ingekort/uitgebreid" 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rorror dat kan in je profiel aangepast worden.

Bij de hoofdpagina van het forum, zie je rechts een menu met recente topics. Kan ik dat ook weghalen, en zo ja, hoe? Ik hou van een rustig scherm, dus als ik dat zelf kan wijzigen zou het fijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat het gelukt is Jorg 👍

Het zal even wennen worden maar dat is altijd het geval als er naar een lange tijd veranderingen plaats vinden.

  • Like 1

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog even flink wennen maar ik zie leuke opties.
Groot pluspunt wat ik nu zo snel al zie is dat het moestuinseizoen terug te zien is bij ongelezen inhoud :D Ik liep daar nog gigantisch achter met bijlezen maar ik denk dat het zo beter is bij te houden en hopelijk komen er ook meer reacties waardoor ik weer gemotiveerd raak om het seizoen bij te houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan in Tapatalk niks openen. Vind dat fijner dan de site zelf werken, dus dat vind ik wel jammer. Ben benieuwd hoe het hier gaat. 
 

 Sorry, we kunnen deze pagina niet vinden staat er na heel veel code. 
ook nu kan ik niet alle topics openen. Dat gaat nog komen neem ik aan? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De site ziet er anders uit. Maar ik merk toch dat erg nog wat werk is. Ik heb zonet een privé bericht willen sturen en ik krijg de boodschap dat mijn inbox vol zit. Even gekeken en vind mijn inbox nergens terug.

Ook is de 'last visited' option is niet coherent. Heb een lid opgezocht en zijn laatste inlogmoment en dat komt niet overeen. Zal wel te maken hebben met de indexering.
Hij is de laatste keer in 2014 online geweest maar ik vind dan wel berichten van 2019 terug van hem :-)

 

 

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...