Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De plant is meer dan prima gegroeid het afgelopen jaar..alleen de bloemvorming kwam heel laat op gang. Vruchtvorming heb ik helemaal niet gezien. Ik heb de plant afgeknipt en gewoon in de kas gelaten..we zullen zien of hij blijft leven en eventueel wat vroeger van start gaat...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Je moet de gestekelde varieteit van de vrucht hebben om in nederland met succes te kweken.Wij kweken ze zelfs buiten met goede resultaten,aan staken of zelfs plat over de grond zoals pompoenen.ZE zijn bij Vreekens zaden dit jaar te koop

Geplaatst:

Ik heb deze maand ook zo een gestekelde gekocht bij Vreeken maar ik vond het nogal duur (5.90). Het loopt al lekker uit. Ik denk dat ik het over 2 wkn op een pot ga zetten en wil het echt tot wasdom brengen.Ik las dat ook de wortels goed eetbaar zijn.

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Mijn Chayote die in de kas is blijven staan is weer helemaal opgekomen..hij groeit zelfs met drie stengels uit. Gek hoor, want we hadden de kas daar ook bemest en dus doorgespit..het hele ding was ik toen niet tegengekomen...

Deze foto is van de eerste week in mei..ondertussen groeit hij al flink door. Ik laat maar een stengel staan en ga proberen die naar buiten te laten groeien door het raampje..

IMG688121771399579703.JPG

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Ik vind ze mooi van lelijkheid. Deze wil ik ook!!

Ben benieuwd of ik ze kan bemachtigen. Iedereen die hier iets over kan vertellen is welkom.

Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.

Geplaatst:

Hoi

Ik ken ze als huisquil uit Guatemal. Heel lekker.

je legt de vrucht half in de aarde. De plant groeit dan uit de vrucht.

Het is een klimmer.

In de winter is het lastig, aangezien het ook familie van de cucubirita is.

Ze willen dus graag warmte zoals pompoenen ed.

succes ermee!

jardindechica.tumblr.com

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb er eentje gekregen en die is op de fruitschaal spontaan ontsproten. Hartstikke leuk om te zien, maar hoe hou ik hem nou goed tot hij volgend jaar de tuin in kan zonder dat het binnen een enorm gevaarte gaat zijn?

Ik heb geen onverwarmde ruimte binnenshuis en in de schuur kan het vriezen in de winter...

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Ik kick het onderwerp weer even naar boven.

Bij mij op de volkstuin staan er drie. Een bij mij, de buren en bij de buren van de buren.

Beide buur chaote´s doen het keurig zoals het hoort. Ik zie een mooie vrucht waar een plant aan staat.

Bij mij is de vrucht verdwenen, ineen geschrompeld. Ik vermoed dat de plant ´m leeg getrokken heeft.

Eerste gedachte van mij was dat het wortelen wel slecht zal gaan dan....

Kan dat kloppen= Zo ja, wat zou ik nog kunnen doen=

Cees

Geplaatst:

Ik had precies hetzelfde en waardoor het komt geen idee. Ik ga ervan uit dat er niets aan te doen is. . Mijn vrucht is verloren dit jaar geen Chayote.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

@allen: er is nog hoop: wellicht met dank aan de hitte, maar de xusu (ander woord voor Chaoyte, zo noemen ze het in Vietnam) begint van onderen weer uit te lopen. Erg veel water gegeven afgelopen tijd. Wellicht dat het hielp.

Hoe is het bij jou afgelopen appelvrouw??

• 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...