Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mede tuinders,

Ik zou graag een water irrigatie systeem willen maken voor in de kas.

Nu heb ik een 1000liter vat dat ongeveer 40cm hoog staat. Mijn idee is om een watertimer(op batterijen)  te kopen met een druppelslang hier aan gekoppeld.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk systeem? Ik ben benieuwd of de waterdruk genoeg zal zijn en hoe lang de slang zou kunnen zijn.

Groet,

Barry

Geplaatst:

Watertimers hebben een minimum werkdruk dus da's al een aandachtspunt.

Als je er een hebt van 0.5 bar of minder dan zou het in theorie moeten lukken denk ik maar persoonlijk geen ervaring mee

Gemiddelde luchtdruk is +/- 1000 hPa = +/- 1 bar

Geplaatst: (aangepast)

Een druppelslang heeft ook een behoorlijke druk nodig om z'n werk te kunnen doen.
Ik vrees dat je idee niet gaat werken.
Je zou kunnen experimenteren met electrabuis waar je gaatjes in maakt en die je op de grond legt.

zie mijn bijdrage: 

aangepast door paddestoelengek

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik ga eens even kijken de aankomende dagen wat ik ga doen en zal een update plaatsen op het forum.

Geplaatst:

Mijn ouders hebben een IBC op denk ik 40 cm van de grond staan met een timer van Gardena (die ook in het aardbeientopic genoemd wordt - model dat werkt vanaf 0 bar). Daarop zijn zo'n 64-70 capillaire slangetjes aangesloten. Werkt perfect. Weet niet of die Gardena Timer nog te koop is? Tip, plaats er zeker ook een PE filter voor.

De opstelling: IBC > Hoofdkraan > PE Filter > Timer > druppelaars

IMG_2946.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...