Jump to content
Image Image Image Image Image

Featured Replies

Posted

Welke fruit soorten kan ik prima planten in mijn tuin zonder dat ik last krijg van muizen.  Ik heb niet zo'n hele grote tuin, dus bijv een appelboom gaat niet.

Zou graag aardbeien willen planten, maar lees overal dat muizen er graag van houden. Heb nu alleen de druif staan.

Aardbeien kan prima, zeker als je het in bakken gaat kweken. Zoek maar op bijvoorbeeld Bato-bakken en je ziet daar ook mooie stellingen tussenstaan.

Muizen kun je niet voorkomen, in mijn tuin zitten ze ook. Als ik muizenvraat aan de oogst heb, dan is dat eigenlijk alleen aan het einde van het seizoen, bij bijvoorbeeld de pompoenen. Of in de winter als de woelmuizen ineens mijn overgebleven groente ontdekken. Aan fruit heb ik ze tot nu toe nooit gehad, gelukkig (even afkloppen).

Bessenstruiken kunnen ook prima in de volle grond of, als je een zonnige, beschutte tuin hebt, een vijg in een pot. Kan prima en je hebt normaal gesproken al het eerste jaar wat oogst ervan.

Kleine boompjes lukt misschien ook wel? Dit zijn mijn ballerinabomen. 3 appels, en 1 kers. 

298D6543-1E6B-4A50-ACA5-D1015709AA06.jpeg