Posted April 10, 20205 yr Hoi, Net zo als vorig jaar ben ik eind januari weer begonnen met het zaaien van courgettes (F1 Flamino courgette) omdat dit zo leuk is. Inmiddels heb ik al 3 grote courgetteplanten, waarvan er 1 in mijn kas staat. In de avond leg ik jute om de plant heen zodat het niet koud is. Daar doet ie het heel goed op. In een van de courgetteplanten die nog binnen staat zitten steeds 2 bloemen aan 1 steel. Hoe bijzonder is dat. Kent iemand dat? Komen er dan ook 2 courgettes aan 1 steel? Heeft iemand hier ervaring mee? Op de foto zie je de mannelijke bloemen, maar inmiddels heb ik ook vrouwelijke bloemen aan de plant zitten. Daar heb ik geen foto van. Alvast bedankt voor je reactie. Hartelijke groet Saskia Edited April 10, 20205 yr by Saskia in Almere
April 10, 20205 yr Erg leuk om te zien hoe je ze vertroeteld Maar zijn dit geen mannelijke bloemen? De moestuin van Patrijs
April 10, 20205 yr In mijn ogen zijn het ook mannelijke bloemen, dus daar ga je geen courgettes van krijgen, laat staan dubbele.
April 10, 20205 yr Author Ik zal mijn vraag even aanvullen want op de foto staan inderdaad mannelijke bloemen, maar inmiddels heb ik er ook vrouwelijke dubbele bloemen aan zitten (heb er alleen geen foto van gepost). Dus mijn vraag blijft staan: komen er dan ook 2 courgettes aan 1 steel? Weet iemand dat? Groetjes Saskia
April 10, 20205 yr Ja, dat kan. Je krijgt dan een soort Siamese courgette. Ook bij augurken zie je dat regelmatig. Foto even geleend van het WWW De moestuin van Patrijs
April 10, 20205 yr Author Dankjewel Patrijs voor het delen van je foto. Erg leuk om te zien. Ik wacht geduldig af. Groetjes Saskia Edited April 10, 20205 yr by Saskia in Almere