Twoink Geplaatst: 16 april 2020 Geplaatst: 16 april 2020 (aangepast) Zojuist heb ik mijn sla zaailingen allemaal weggegooid ze waren lang/dun en veel te licht van kleur. Jammer helaas maar het bracht me wel op een idee.😀 Ik wil graag een testje uitvoeren met verschillende soorten zaaibodems waar ik mijn sla in zet. Wat zet ik er in? In het rode vak zet ik de kropsla. In het blauwe vak zet ik de ijsbergsla. Welke verschillende bodems gebruik ik? Links: Zaai en stekgrond (weet niet of ik de winkel mag vernoemen) Midden: Moestuinmix Rechts: Voorzaai vermiculiet Waar kan ik de bak het beste neerzetten met de meest optimale omstandigheden? 16 april 2020 aangepast door Twoink Quote
rorror Geplaatst: 16 april 2020 Geplaatst: 16 april 2020 Als ze erg lang zijn geworden lijkt het er op dat ze niet genoeg licht hebben ontvangen. Dat heeft weining te maken met de grond waarin je zaait. De lichte kleur zal daar ook mee te maken hebben. Stond dat kasje binnen? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Twoink Geplaatst: 16 april 2020 Auteur Geplaatst: 16 april 2020 Ja hij stond binnen. Maar vanaf hij heeft van 8:30 tot 18:00 gewoon genoeg licht gehad naar mijn idee. Kan het zijn dat ze te warm zijn geworden? Dit testje staat daar ook buiten, vind het gewoon leuk om te doen 😁 Quote
Patrijs Geplaatst: 16 april 2020 Geplaatst: 16 april 2020 Sla kan je nu prima buiten zaaien in de volle grond, binnen zal alleen maar slechtere planten geven. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.