Geplaatst: 23 april 20205 j Hallo allemaal! Ik ben Jurgen. Wonende in de vlaamse zandleemstreek 👌 , meer bepaald in Herzele. Ik ben nog maar net gestart met het moestuinieren, vandaar ook dat ik de weg naar dit forum heb gevonden 😊 Ik heb al vele topics gelezen en al heel wat bijgeleerd. Maar er zal zeker nog een resem aan vragen volgen 😄 Even kort over mezelf. Ik ben 31 jaar en woon momenteel in een appartement. Ik heb wel een stukje tuin opgedeeld in 2 delen. Het ene deel is ons terras met een graszone erachter zodat de hond buiten kan spelen. Op het terras staat een kleine moestuinbak waarin voorlopig aardbeien en blauwe bessen staan (kleine soort). Achteraan bevindt zich het tweede deel, weliswaar wat kleiner maar we moeten roeien met de riemen die we hebben Op dit stuk is de moestuin ingericht, ongeveer 15m². Als we verhuizen zoek ik wel een groter stukje grond om te moestuinieren. Voorlopig staat hier een folieserre op met daarin paprikaplanten en kerstomatenplanten. Naast de serre staan nog rode en gele uien. Aan de voorzijde staat voorlopig niets, maar daar komt nog butternut te staan (1 plantje) en wat boerenkool maar daar is het nog te vroeg voor. Het leukste aan tuinieren vind ik het zaaien. In spanning wachten wat de opkomst zal zijn en de plantjes effectief zien groeien. Vroeger was ik vooral palmbomen en bananenplanten aan het opkweken uit zaadjes, hoe meer soorten hoe liever (een microbe die ik op reis had opgelopen). Nu is dat verleden tijd en ben ik dus overgeschakeld op de moestuin. Dit jaar heb ik nog plantjes gekocht, maar volgend seizoen wil ik sowieso terug gaan zaaien. Wat experimenteren met verschillende rassen. Hieronder nog wat foto's van hoe mijn tuintje er voorlopig uitziet.... 23 april 20205 j aangepast door Jurgen DB
Geplaatst: 3 mei 20205 j Welkom Jurgen , goed te zien dat je een strak plan hebt met je tuin, maak er wat van! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.