Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bamboe dood?


muls80

Aanbevolen berichten

In augustus hebben wij een bamboe plant gekocht. Een grote kluit met een lange bladerloze stengel van 2m.

 

Tot op heden zie ik helemaal geen teken van leven. Geen nieuwe bladeren, geen nieuwe scheuten. Ik vermoed dat hij dood is maar de stengel is nog wel groen.

 

Kan ik nog iets controleren, moet ik afwachten, of kan ik nyaar beter een nieuwe bestellen?

Mijn voedselbos onder dit topic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier moeten de meeste scheuten nog boven komen, maar wat ik me afvraag is waarom de bestaande stengel bij jou bladloos was.

Ik ben geen kenner wat bamboe betreft, maar hier blijft het blad gewoon, en bestaande stengels vergelen in de loop der jaren alleen maar; de enige verjonging is door nieuwe scheuten.

Misschien dat een ander er betere kijk op heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Mijn bamboe is nu officieel doodverklaard. Heen de stengel uitgegraven en de wortelstok bleek al half vergaan. Geen leven te bespeuren.

 

Ik wil nu graag een nieuwe bamboe, maar ben overdonderd door de soorten. Ik zie door alle bamboe de panda niet meer, of zoiets. Wat ik zoek is het volgende:

- eetbaar

- niet woekerend

- niet te hoog (3-4m max)

 

Mijn dode bamboe was er zo één, maar ik weet het ras niet.

 

Welk ras raden jullie mij aan?

Mijn voedselbos onder dit topic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...