Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bamboe dood?

muls80

Recommended Posts

In augustus hebben wij een bamboe plant gekocht. Een grote kluit met een lange bladerloze stengel van 2m.

Tot op heden zie ik helemaal geen teken van leven. Geen nieuwe bladeren, geen nieuwe scheuten. Ik vermoed dat hij dood is maar de stengel is nog wel groen.

Kan ik nog iets controleren, moet ik afwachten, of kan ik nyaar beter een nieuwe bestellen?

Mijn voedselbos onder dit topic

Hier moeten de meeste scheuten nog boven komen, maar wat ik me afvraag is waarom de bestaande stengel bij jou bladloos was.

Ik ben geen kenner wat bamboe betreft, maar hier blijft het blad gewoon, en bestaande stengels vergelen in de loop der jaren alleen maar; de enige verjonging is door nieuwe scheuten.

Misschien dat een ander er betere kijk op heeft.

• 4 weeks later...

Mijn bamboe is nu officieel doodverklaard. Heen de stengel uitgegraven en de wortelstok bleek al half vergaan. Geen leven te bespeuren.

Ik wil nu graag een nieuwe bamboe, maar ben overdonderd door de soorten. Ik zie door alle bamboe de panda niet meer, of zoiets. Wat ik zoek is het volgende:

- eetbaar

- niet woekerend

- niet te hoog (3-4m max)

Mijn dode bamboe was er zo één, maar ik weet het ras niet.

Welk ras raden jullie mij aan?

Mijn voedselbos onder dit topic