harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Heb ik het goed als ik zeg dat loof van de tomatenplanten er niet op mag?En wat doen jullie met al het onkruid?Groetjes, Monique Quote
RvO Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Tomaat (en aardappel) doe ik niet op mijn composthoop. Ik ben bang voor fytophthora. Anderen op dit forum doen dat wel. Er loopt een draadje over fytophthora in de tomaten, daar komt dit ook aan de orde. Een deel van het onkruid trek ik uit en laat ik liggen. Het verteert dan ter plekke. Waarom de omweg via composthoop en compost uitstrooien denk ik dan. Verder gaat onkruid dat al zaad heeft bij mij niet op de composthoop. De rest wel, of ik gebruik het als mulch. Als je een mooie grote composthoop hebt die echt heet wordt hoef je minder voorzichtig te zijn. "Helaas" heb ik daarvoor te weinig groen afval. Quote
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Het loof vd tomaat moet dan maar in de kliko. Een deel vh onkruid wil ik op de composthoop omdat het anders in de weg ligt. Tijdens onze vakantie is het bovendien zo veel geworden dat het er niet uit ziet 'k Zal nog even naar het topic vd tomaten gaan. Bedankt voor je reactie in ieder geval.Groet, Monique Quote
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik gooi bijna al het onkruid op de hoop, zolang er nog maar geen bloem of zaad aan zit en 't geen woekerplant is (akkerwinde etc.) Quote Even a broken clock is right twice a day
geedee Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Klimwinde, brandnetelwortels, zevenblad, lampionplant, aardappel en tomaatafval niet. De eerste 3 vanwege hun overlevingskunst in rottende omgeving en de laatste 3 vanwege nachtschadesoort ivm ziekte pyto... nog iets De rest gooi ik er allemaal wel op...of eigenlijk in; ik heb zo'n compostvaten en daar rot het behoorlijk snel in allemaal. Quote
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Frambozenwortels en wijnbessen, die vind je ook overal terug! Quote Even a broken clock is right twice a day
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Frambozenwortels en wijnbessen, die vind je ook overal terug! Breek me de b.. niet open Quote
geedee Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Frambozenwortels en wijnbessen, die vind je ook overal terug! Ik wou dat ik wijnbessen vond Off topic.... Slakken..... niet doen!!!! (ik mikte die eerst richting compostbak dan was ik ze kwijt....maar niet heus......DOM DOM DOM!!!! Quote
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Als ik nog ergens een stekje tegenkom bij de buuf, daar heb ik ze vandaan, laat ik 't je wel weten. Slakken gooi ik wel altijd op de compost hoop.....maar wel nadat ik ze doormidden heb geknipt! Quote Even a broken clock is right twice a day
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Aaaarrgggg..... ik geef ze gewoon aan de kippen, hebben ze nog enig nut Quote
geedee Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Als ik nog ergens een stekje tegenkom bij de buuf, daar heb ik ze vandaan, laat ik 't je wel weten. Slakken gooi ik wel altijd op de compost hoop.....maar wel nadat ik ze doormidden heb geknipt! Ok houd me aanbevolen tnx alvast! Ik kan geen beestje doormidden knippen Ben een beetje soft aangelegd denk ik...... En de kippen zijn vaak ver uit het zicht.... Die lopen hier los en de buren krijgen regelmatig eieren, iedereen tevreden....alleen die slakjes he... Quote
Dennis29 Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Lusten jullie kippen slakken? Hier pikken ze er 1 keer in en gaan ze hun snavel schoonmaken Quote
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ach ja, als die slakken dan dood zijn is het toch goed! Quote Even a broken clock is right twice a day
harmony Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Na één keer pikken zijn de slakken hier niet dood. Maar de kippen vechten erom. Je kunt het niet afkijken, zo snel zijn ze verorberd Quote
greetje11 Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Mijn kippen blieven ook geen slakken.Ik plet ze met een halve stoeptegel. Die laat ik er boven op vallen. Knippen brrrrrrrrrrr mij niet gezien. Stekjes van de wijnbes zijn hier ook nog wel voor handen voor de liefhebbers.Laat maar weten via pb tegen verzendkosten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Er zijn hier kippen die ze wel lusten, en kippen die inderdaad heel snel hun snavel schoon gaan vegen op het gras, na 1 x pikken. Vooral de hele grote dikke naaktslakken blijven gewoon in het gras liggen als ik ze in de wei gooi. Varkens spugen ze ook uit... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Miischien dat de varkens ze met een lekker sausje er overheen wel lusten Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ja... even meekoken met alle schillen en koolstronken die ze krijgen de laatste tijd Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.