RobO Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 wekenlang droog en de Hedelfinger kersenboom hangt vol; twee jaar terug kwam er na droogte een plens regen op de bijna rijpende kersen en zijn ze allemaal gebarsten kan ik iets doen om dat te voorkomen? Quote
Yuras Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 regelmatig water geven....starten van beetje en dan meer en meer totdat ze rijp zijn... 1 Quote
weknow Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 En, mocht je dat niet hebben, een afdekking en-of losmaking van je grond onder de kersenboom zodat het water dat je geeft niet te snel verdampt...daaronder blijft het koeler en evt. capulaire zuigwerking wordt doorbroken. Scheelt een hoop. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 Mulchlaagje, zo mogelijk van `bruin`organisch materiaal, bedoelde ik ook met afdekking, Robo. Dus bladeren, boomschors, hakselhout, evt. stro....eerder dan stikstofrijk materiaal als gras of hooi. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.