pet Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Ik heb dit jaar voor het eerst heilige boontjes gezaaid (monstrans boontjes). Ze staan in diepe bakken, omdat ik mijn moestuin op een groot plat dak heb. Ze zijn flink gegroeid en er hangen al veel peulen aan. Maar nu worden van onder af aan de bladeren geel. Na wat zoeken dacht ik dat het misschien kalkgebrek zou kunnen zijn en ik heb wat extra kalk toegevoegd. Was dat een goed idee, of zou er een andere oorzaak kunnen zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Heb je misschien een foto van het blad? Op basis van een foto is het iets makkelijk (ik garandeer niks) te zeggen om welk probleem/insect/tekort het gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Dat doen de droogbonen bij mij ook, maar als er al bonen aan hangen dan sterven ze af en kun je de bonen oogsten als de peulen helemaal droog en hard zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Zou dat nu al kunnen? Dat ze aan het afsterven zijn? De bovenkant ziet er nog erg groeizaam uit. Maar misschien is er inderdaad niets aan de hand en is dit het normale verloop. Het is de eerste keer dat ik deze bonen heb.Ik zal proberen morgen een foto te maken. Dank zover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Wij hebben ze ook voor het eerste jaar en er zitten inderdaad meer gele bladeren aan dan aan de Melissa en snijbonen.Ze zitten wel vol bonen en bloemetjes en doen het verder primaik pluk ze klein en eet ze als verse bonen en laat de rest straks drogen.Of het zo hoort weet ik ook niet Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted August 19, 2011 Author Share Posted August 19, 2011 Dit is de foto van mijn heilige boontjes en de gele bladeren aan de onderkant. Veel bladeren zijn er al afgevallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts