Nielsmeboer Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 hallo ik zoek een oplossing om ipv een compost hoop mijn groenafval uit de moestuin/ gemaaid gras en snoeiafval uit de tuin te verwerken. daarnaast hebben we ook redelijk wat mest van knaagdieren ( muizen ratten hamsters) en genoeg paarden mest met stro is dit te verwerken in een wormen toren? het probleem is dat ik namelijk geen geschikte plek heb voor een composthoop. nu gaat alles in de mest put en word het over de weides uitgereden maar ik wil graag iets hebben waar ik het apart kan verwerken zodat ik voeding voor de moestuin heb aangezien niet alles blij is met verse paardenmest. hebben jullie een oplossing? Quote
Patrijs Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Voor meer info kan je even lezen in de al vele bestaande onderwerpen. Bijvoorbeeld hier: https://www.moestuinforum.nl/search/?q=wormenbak&quick=1 Quote De moestuin van Patrijs
Nielsmeboer Posted May 28, 2020 Author Posted May 28, 2020 ik kan daar niet terug vinden of er ook mest in verwerkt kan worden... Quote
Patrijs Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik werk hier ook vooral met paardenmest. Ik laat de redelijk verse mest enige maanden tot ruim een jaar liggen op mijn composthoop. Er komen vanzelf mestwormen in die het voor me omzetten in prima compost. Het tuinafval, keuken afval en gras gooi ik er in lagen tussendoor en als ik zin heb gooi ik alles eens een keertje om. Het is geen wormentoren maar het zit vol mestwormen. Quote De moestuin van Patrijs
Recommended Posts