Jules Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Wat doen jullie tegen het bestrijden van veel mieren op de plantjes ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CelineK Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Misschien dan ook even checken op luis? Meestal als er mieren op mijn planten zitten dan kom ik ook luis tegen. Meest milieuvriendelijke is afspoelen met koud water (en dit een paar dagen herhalen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Mieren houden luizen als koeien. Ze melken ze voor suikers. Dus de mieren doen geen schade aan je planten, wel de luisjes. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jules Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Inderdaad veel luis! Zal ze elke dag netjes afspoelen, thanks voor de tip! Gaat de luis dan ook weg? Met andere woorden, ik mag blij zijn met de moeten 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Het strooien van kaneel heeft mij erg goed geholpen om mieren te verjagen. Komen ze weer dan ga ik er weer mee strooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 Moet het dan wel kaneel poeder zijn? Vorig jaar hadden we mieren in huis, een kaneel stokje gelegd, maar ze lopen er gewoon omheen...Dit jaar weer mieren in huis, 2 soorten mierenlokdoosjes gezet. Deel gaat erin, meeste gaan erlangs. Maar de mieren zijn na een dikke maand nog niet dood... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 Ach ja, kaneelpoeder oftewel gemalen kaneel natuurlijk. Goedkoop strooibusje van de super. En ja, eigenlijk is dat om op de grond/vloer/bodem te strooien. Op de plantjes (waar jij de vraag over stelt) zal niet blijven liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts