Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onkruid gazon


RoyW

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Weet iemand misschien wat voor soort onkruid er in mijn gazon zit? En: hoe ik het kan bestrijden 🙂

 

Het blad is ongeveer 1 cm groot. Het is erg kwetsbaar: met de hand verwijderen gaat eigenlijk niet. 

 

Vriendelijke groet,

Roy

 

PS. Foto's zijn van vorig jaar. Gazon is nu in betere staat - dichter begroeid - maar ben het onkruid niet kwijtgeraakt.

Onkruid1.jpg

Onkruid2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hondsdraf, de bonte variant wordt bij tuincentra verkocht voor in hanging baskets. Door het gras op minimaal 3cm te houden en te zorgen dat het gras goed groeit kun je misschien iets beperken. Hondsdraf kun je alleen chemisch bestriijden als je er persé vanaf wil. Google maar op "hondsdraf bestrijden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ik denk niet dat dit hondsdraf is. Het blad ziet er anders uit en is anders gelobd. Woon je vlak bij water? Is de grond redelijk drassig? Het lijkt sterk op waternavel, een invasieve exoot in sloten, maar doet het ook prima in grasland, als het maar vochtig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor de snelle reacties. Het lijkt inderdaad een soort waternavel te zijn.

 

Het gazon is niet bijzonder vochtig trouwens, maar misschien moet ik wat minder vaak sproeien.

 

Groet,

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...