Diana76 Posted June 8, 2020 Posted June 8, 2020 Ik kan geen beestjes signaleren ook geen web. Maar dat iets de bladeren op eet is zeker. Voordat ik het verkeerde product koop. Kan iemand mij vertellen wat dit is. Bonenplant staat binnen achter een raam. Quote
RobO Posted June 9, 2020 Posted June 9, 2020 lijkt op bacterie, pseudomonas blad hygienisch weghalen 1 Quote
oscardevos Posted June 9, 2020 Posted June 9, 2020 Ik zie typische groeivervormingen aan het blad. Hierdoor kunnen oppervlakkig kleine scheurtjes ontstaan in het blad en bij jou zelfs hele gaten in het blad vallen. Het lijkt dus op zeer plaatselijke weefselsterfte door groeivervorming. Hierdoor kunnen er ook mogelijkheden ontstaan voor allerhande bacterien, schimmels en virussen om de plant binnen te dringen. Het is niet iets waar ik me veel zorgen om zou maken; de wederhelft van het blad in de onderste foto ziet er al goed uit. Maar vanwege de eerder genoemde bedreiging goed om deze bladeren te verwijderen volgens suggestie @RobO 1 Quote
Recommended Posts