Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lichte plekjes op blad paprikaplant


Lcas

Aanbevolen berichten

Hi!
 

Dit jaar probeer ik voor de tweede keer een paprikaplant te groeien. Alles leek goed te gaan maar nu verschijnen er lichte plekjes op de bladeren van de (snack)paprikaplant en vind ik dat de bladeren er een beetje slap bijhangen. 
 

Helaas wordt het met Google mij niet meteen duidelijk wat er mis is. Een gebrek aan voeding? Te kleine pot? Te veel of te weinig water?

 

Weet iemand waar deze plekjes op duiden?

7C90FCA7-4684-42FD-BC0E-F4AB043928B6.jpeg

468C8F89-4229-4363-BD55-0AF0B73C5F7A.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua slapte van de bladeren denk ik aan bemesten. MAAR dit kan ook de reactie zijn op de witte puntjes.

Al heel goed aan de onderzijde van de bladeren gekeken?

Aan de onderkant van de pot gekeken op illegaal leven?

Is de stam schoon van witte puntjes?

 

Als amateur ben ik geneigd je een groene zeep oplossing + een scheut spiritus te laten sproeien aan beide zijden van de bladeren. ( even de aarde afdekken met een stukje plastic)

Na een half uur afsproeien met water.

 Een grotere pot zal hij, buiten dit probleem,sowieso kunnen waarderen.

Wacht morgen even af, er komt vast een (her-)kenner reageren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan het ras zijn , maar het valt op dat je plant nogal groot is.  Die vertakking bovenin zit bij mijn 4 rassen op ongeveer 60 cm, schat ik zo ik (ze staan buiten in de voortuin). Ook zijn de bladeren erg lichtgroen. De topbladeren lijken groener te zijn. ook hangen de bladeren nogal slap.

Kan het zijn dat je teveel water geeft? 

Wat heb je aan bemesting gedaan?

Het lijkt erop dat je paprikaplant te weinig stikstof heeft.

 

Ik zou zoals eerder aangegeven de plant verpotten, meer licht geven en als  je overweegt om de plant buiten te zetten, de plant af te harden/ langzaam te laten wennen aan de zon en ook steun te geven. Als je niet kunt of wilt verpotten, dan zou ik toch de pokonfles pakken en bemesten volgens doseringsvoorschrift.

Als je al regelmatig hebt bemest, dan zou me dat verbazen. Maar goed om te horen van je.

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...