Peter Bottelier Posted June 15, 2020 Posted June 15, 2020 Weet iemand of je bij pompoen & co extra compost kan geven aan de voet van de plant, dus buiten en óp de grond? Quote
Flup Posted June 15, 2020 Posted June 15, 2020 Jahoor, die planten houden daar wel van, van extra voeding. Quote
Patrijs Posted June 15, 2020 Posted June 15, 2020 Naar mijn mening voegt dit niet veel toe. Het kan wel maar de plant heeft alleen profijt van dat wat in de grond spoelt aan voedingsstoffen, en misschien een wat vochtiger grond. Zelf geef ik per plant gat een halve kruiwagen verteerde mest/compost zodat het bij de wortels zit. Wel maken veel pompoenen nog wortels op de stengels dus als dat op vruchtbare aarde is profiteert de plant toch. Hier mijn Blog entry met het planten van de pompoenen. Helaas zijn de foto's gekanteld door een transitie van het forum. Quote De moestuin van Patrijs
Peter Bottelier Posted June 15, 2020 Author Posted June 15, 2020 (edited) Oké, bedankt. Ik heb een plek waar de pompoenen mooi kunnen klimmen en goed in de zon, maar veel wortels daar, mest/compost inwerken gaat nauwelijks. Edited June 15, 2020 by Peter Bottelier Quote
Patrijs Posted June 15, 2020 Posted June 15, 2020 Pompoenen houden wel van eten en drinken. Krijgen ze te weinig dan gat dit ten koste van de oogst. Je krijgt dan minder en kleinere pompoenen. Ik kan met de gegeven info er weinig meer over zeggen. Quote De moestuin van Patrijs
Recommended Posts