Jump to content

walnotenboom of walnotenstruik?

JdS

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb een walnotenboom van ongeveer 4 jaar oud. Al heel vroeg in zijn leven is 'ie gesplitst, dus ik heb nu de stam die ongeveer 10 cm enkel is en dan splitst hij zich in 2 stammetjes van elk ongeveer 100 cm (lijkt op een Y).

Het lijkt alsof hij aan de bovenkant groeit en de splitsing op 10 cm boven de aarde blijft. Ik heb nog nooit een walnotenstruik gezien, maar als er alleen groei is aan de toppen gaat het daar toch op lijken.

Heeft er iemand verstand van walnotenbomen? Wordt dit een echte boom of moet ik dan een van de twee stammetjes weghalen? Ik vind het zelf erg mooi om het zo te houden maar heb liever een boom dan een struik.

Groeten JdS

Een wilde, gewoon bij iemand anders een klein boompje dat onder zijn grote boom stond. Het is dus niet zo dat bepaalde soorten altijd een boom worden?

Hier moet de kweker/eigenaar dus echt op "snoeien"?

Ik bedoel inderdaad dat een walnoot t.o.v een vlier, populier e.d. langzaamer groot wordt

Nog iets gevonden op internet:

De gewone walnoot wordt te groot voor de gemiddelde tuin.

En van deze boom is het zaak om er meerdere van bij elkaar

te hebben in verband met de bevruchting. Tussen de 10 meter

afstand tussen de bomen is het minimum.

Het is dan beter om voor een klein blijvende cultivar

te kiezen, zoals de 'Hansen' waarvan

er maar 1 nodig is en een kroon heeft van 5 meter breed.

Walnoten groeien erg hard, vooral de wilde. Een veredeld ras is zeker aan te raden als het om de productie van noten gaat, of de tuin niet te klein is. Als je een erg grote tuin hebt, en je het gewoon een mooie boom vind kan de wilde ook prima.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube