JdS Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Hallo allemaal, ik heb een walnotenboom van ongeveer 4 jaar oud. Al heel vroeg in zijn leven is 'ie gesplitst, dus ik heb nu de stam die ongeveer 10 cm enkel is en dan splitst hij zich in 2 stammetjes van elk ongeveer 100 cm (lijkt op een Y). Het lijkt alsof hij aan de bovenkant groeit en de splitsing op 10 cm boven de aarde blijft. Ik heb nog nooit een walnotenstruik gezien, maar als er alleen groei is aan de toppen gaat het daar toch op lijken. Heeft er iemand verstand van walnotenbomen? Wordt dit een echte boom of moet ik dan een van de twee stammetjes weghalen? Ik vind het zelf erg mooi om het zo te houden maar heb liever een boom dan een struik. Groeten JdS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Als je een echte boom wilt moet je 1 van de 2 stammen verwijderen. Lijkt mij vrij logisch. Heb je een veredelde of wilde walnoot? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
JdS Posted August 22, 2011 Author Share Posted August 22, 2011 Een wilde, gewoon bij iemand anders een klein boompje dat onder zijn grote boom stond. Het is dus niet zo dat bepaalde soorten altijd een boom worden? Hier moet de kweker/eigenaar dus echt op "snoeien"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Walnoot is altijd een boom; Groeit heel erg langzaam. Een walnoot struik bestaat niet hier staan nog enkele snoeitips: http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/1438-bomen-snoeien-hoe-en-waarom.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Een walnoten boom groeit echt niet heel langzaam hoor, sommige soorten wel maar de meeste worden grote bomen. Ze groeien niet gigantisch hard maar ook niet langzaam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Ik bedoel inderdaad dat een walnoot t.o.v een vlier, populier e.d. langzaamer groot wordt Nog iets gevonden op internet: De gewone walnoot wordt te groot voor de gemiddelde tuin.En van deze boom is het zaak om er meerdere van bij elkaarte hebben in verband met de bevruchting. Tussen de 10 meterafstand tussen de bomen is het minimum.Het is dan beter om voor een klein blijvende cultivarte kiezen, zoals de 'Hansen' waarvaner maar 1 nodig is en een kroon heeft van 5 meter breed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Walnoten groeien erg hard, vooral de wilde. Een veredeld ras is zeker aan te raden als het om de productie van noten gaat, of de tuin niet te klein is. Als je een erg grote tuin hebt, en je het gewoon een mooie boom vind kan de wilde ook prima. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts