Jump to content
onnaj

Broccoli's geven maar heel kleine kropjes

Recommended Posts

Ik heb verschillende broccoli plantjes in de moestuin staan en heb er gisteren al 2 kropjes af moeten halen omdat deze al langzaam aan het doorschieten waren. 

Deze 2 wogen samen maar 150 gram dus dat is erg weinig? Doe ik wellicht iets verkeerd? 

Ze ontwikkelen echt heel mooi en groot blad, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Zou ik nog iets qua voeding moeten doen?

Een kropje heb ik nog nooit in de broccoli gehad, wel in de sla.....😜

Een foto werkt vaak verhelderend, nu wordt het gissen voor ons.

Heb je al eerder broccoli geteeld?

Hebben de planten genoeg water, voeding, ruimte en geen stilstand gehad?

Geen vraat of verbranding ?

In de volle grond of in een klein potje of ergens weggestopt in de border naast een metershoge schutting? etc. etc.

Bij deze even wat foto's om het wat meer te verduidelijken :-)

Ik bedenk me nu dat het linkse stronkje (niet kropjes inderdaad haha) van een kiembroccoli afkomt. Die had ik gewoon door laten groeien om te kijken wat het zou worden. Heel veel blad en weinig stronk, maar dan gaan we maar lekker het blad eten wat we ook ontzettend lekker vinden.

Verder hebben ze allemaal echt mooi blad. Hooguit kan ik bedenken dat ik extra voeding zou moeten geven.... Liefde krijgen ze genoeg en water ook met enige regelmaat.

20200623_154456.thumb.jpg.61ca92ef77ed1942c652bf474f34f3de.jpg20200623_155121.thumb.jpg.93f3e3f3638fb0f7f9a6df35d0140000.jpg20200623_154850.thumb.jpg.03b2da8ed0ed2783fdcf2136f70a0f86.jpg20200623_155127.thumb.jpg.ce073043d1f5682888ac0442d1cee263.jpg20200623_155205.thumb.jpg.f1d2d0254089022d38be9ffe8e3b8df3.jpg

Behalve dat het aan voeding zou kunnen liggen kan droogte en opkweek ook meespelen. Hebben ze een regelmatige groei gehad? Niet te koud, te nat, te heet, te droog, te weinig licht? ? Mijn 2 broccolis die kropjes maken hebben meer dan genoeg voeding gehad En de kropjes zijn ook niet errug groot...

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Ik heb ze binnen opgekweekt in voldoende licht en redelijke constante temperatuur. Ook binnen niet in de volle zon gezet

Sorry voor de late reactie maar krijg helaas geen email notificatie :-(

Ik heb gemest met bio moestuin voeding (volgens mij van Pokon) en koemest korrels.

Er zou genoeg voeding in moeten zitten maar begin te twijfelen nu. De rest gedijt wel allemaal goed, maar ik heb dit met de broccoli al eerder eens gehad. Misschien ben ik toch te voorzichtig met mesten?

Heb vorige week nog wat kippenmestkorrels bijgevoegd, hopelijk helpt dat nog iets 🤞