bertleen Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 (edited) Dag kollega moestuiners. Even voorstellen: ben getrouwd en twee zoontjes van 10 en 12, we wonen in een verbouwde school in Zuid Groningen. Dit forum gevonden en ik kan er al behoorlijk wat tips op vinden, heel leuk!Er zijn wel erg professionele moestuiners bij zeg, als ik dat zie met al dat grondzeil enzo, keurige rijtjes prachtige groenten en fruit... Misschien heb ik dat ooit ook nog wel eens. Na aanvankelijk begonnen te zijn met aardbeien en een mislukte sperciebonentoestand vorig jaar, heb ik toch maar weer moed gevat om door te gaan. Ik heb een kasje en een paar kleine kasjes en een stukje grond afgeschoten van pakweg 10 bij 10. heb een paar fotootjes gemaakt, niet echt mooi nog..maar ik ben wel van goede wil. Heb nu een aardig resultaat met andijvie en diverse sla. Kool is opgegeten door een menigte rupsen. Alles er maar uitgetrokken. Het weer deed ook niet echt mee.. knap vochtig. Nu maar de tomaten van de kas naar buiten geplaatst want ze werden maar niet rood en er zat wat schimmel op de bladeren en de grond. Gek genoeg heb ik ook tomaten gehad vorig jaar in dezelfde kas en toen ging het allemaal goed.Boontjes lijken het goed te doen voor het eerst! Tuinbonen en prinsessenbonen. hopen en wachten.Maar door de kaalslag door de rupsen heb ik nu wat lege bedden.. iemand een idee? heb er maar 60 kleine preiplantjes ingestopt.Kun je nu nog wat leuks doen met de ruimte, desnoods in de kas? of zijn we al tever heen in het jaar? Boerenkool kan natuurlijk wel maar dat vind ik niet lekker en ben bang dat de rupsen weer aanvallen.. aardappelen nog? als iemand wat weet.. hoe dan ook, leuk forum en misschien kletsen we nog wel aardig wat heen en weer. groetend (en ik weet dat ik nog moet schoffelen Bert Edited August 25, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Hallo en welkom hier; Is inderdaad een leuk en leerzaam forum Mooie stukje land heb je!Bij mij moet nog veeeeeeeel meer geschoffeld! Op het najaar kun je nog knoflook zetten en radijsjes en sla kan ook nog allemaal.En nog veel meer...lees maar een rustig rond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Welkom! Ziet er veelbelovend uit hoor! Misschien kan je nog iets (tegels, hout, wat dan ook) op de paden leggen, dat scheelt alweer in onkruid Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Welkom!Ziet er goed uit, vooral die eerste foto van boven af, mooi gemaakt Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Welkom, mooi stuk grond zeg. veel plezier hier Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Welkom Bert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Welkom Bert. Tegels zijn niet alleen handig tegen wat onkruid. Je kan er ook nog fatsoenlijk overheen lopen als t drassig is Misschien kun je wat gaastunneltjes maken tegen rupsen, dan kan je alsnog wat groenten zaaien. Goedkoop netwerk is te vinden bij de Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10070262Ik heb zelf vorige week nog Chinese kool en paksoi gezaaid onder die gaasjes, werkt hier prima tegen de slakken Verder heb je een mooi stukje grond. Ook fijn denk ik met die boompjes eromheen, scheelt wel wat wind. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Welkom Bert, Mooie stukje grond! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts