Geplaatst: 24 augustus 201114 j We hebben een lading stoofperen kunnen rapen. Daar moet je de wat groenere exemplaren van stoven... toch? Niet de rijpe? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 augustus 201114 j Stoofperen blijven stoofperen volgens mij, rijp of groen. Oftewel als ze groen zijn moet je ze misschien nog langer stoven We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 augustus 201114 j Auteur Nou ja, ik had wat rijpe peren apart gehouden, die zijn nogal voos. Maar of dat aan de soort, of aan de rijpheid ligt..? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 augustus 201114 j Dat kan ik ook niet zeggen, er heb te weinig verstand van stoofperen, de boom die ik 3 jaar geleden heb geplant werd dezelfde winter door de woelmuis soldaat gemaakt..Voze peren jakkie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus 201114 j Zoals Appelvrouw al aangaf, geeft niet in welk stadium je ze stooft. Stoofperen komt van, peren die zo niet te vreten zijn, maar door stoven lekker en eetbaar worden. Zoals het spreekwoord "Een peer stoven" Of topic, vroeger toen ik nog een klein menneke was en nog in mijn broek p..... & s..... hadden wij een grote boomgaard thuis.Elk jaar was er een boom die peren had die niet te vreten waren, ze leken wel beton, stoven kon je ze niet, als ze mals waren vielen ze als snot uit elkaar.Tot iemand zei dat zijn winterperen, je moet die enkele maanden wegleggen in de kelder. Man man man, was dat iets lekkers, ze verkleurden van groen naar geel en rood, geschild liep het sap van je ellebogen.Je kon ze met moeite in een kinderpolleke houden, ze glibberden er zo uit, richting grond Als ik eraan denk krijg ik nog natte dromen.................... 25 augustus 201114 j aangepast door Gast
Geplaatst: 25 augustus 201114 j Ik gebruik in iedergeval de harde peertjes soms zit er wel een wang rood op, maar heerlijk dat het daar weer tijd voor isik eet ze graag als avondmaal.Die harde peertjes kun je koel vrij lang bewaren. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 25 augustus 201114 j stoof peren ja we maken ze ook ieder jaar weer heb nu weer een paar kistjes met stoofperen liggen .als ze echt lang liggen worden ze heerlijk geel en sapig .mmmmmm
Geplaatst: 3 september 201114 j Stoofperen moeten altijd hard zijn,en worden ook nooit rijp.Handperen kun je ook stoven zolang ze niet rijp, en dus keihard zijn. Gerard
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.