cindy's moestuintje Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Hoi allemaal, Ik heb 3 maanden geleden een appelboompje ( halfstam in aangroei) gekocht en midden in mijn tuin geplant,nu heb ik vandaag een veel grotere appelboom kunnen kopen die ik nu op de plek wil hebben van die andere dus midden op de plaats omdat je onder deze door kan lopen uiteindelijk en onder die andere half stam niet, nu ga ik hem dus verplaatsen naar een andere stuk van de tuin zou dat problemen geven? hij staat er pas 3 maanden in dus echt ingeworteld is hij misschien nog niet?? en hij is nog klein dus ook niet echt een gevaarte om te verplaatsen. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) Jouw kleine boompje zal inmiddels nieuwe wortels aangelegd hebben maar omdat zijn groeiseizoen nu bijna voorbij is zal hij weinig hinder ondervinden bij wat vroegtijdig verplanten. Later in het jaar verplanten bij het vallen van zijn bladeren zou beter zijn maar als je niet kunt wachten , en je verplaatst hem nu met een ruime kluit , dan moet hij dat prima aankunnen. Edited August 26, 2011 by Guest Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Ik denk dat de plant net gekiemt is. Je kunt beter wachten tot het najaar. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Ik wilde ook al van alles gaan verplaatsen, pruim, appel, frambozen, bessen etc... had voor mezelf een beetje het gevoel dat hij dan nog wat kon aanslaan/groeien op een warme nazomerdag. Maar ik kan dus beter nog even wachten. Het zijn allemaal jonge boompjes/struikjes dus veel vruchten hingen er niet aan. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
elicabetje Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Ik wilde ook al van alles gaan verplaatsen, pruim, appel, frambozen, bessen etc... had voor mezelf een beetje het gevoel dat hij dan nog wat kon aanslaan/groeien op een warme nazomerdag. Maar ik kan dus beter nog even wachten. Het zijn allemaal jonge boompjes/struikjes dus veel vruchten hingen er niet aan.het is het beste om te wachten tot begin november, als je het uit kunt stellen is dit toch aan te raden.succes elisabetje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Als je hem zo verplant dat hij het niet merkt moet dat kunnen. Ik zou heeeeel veel kluit eromheen laten , ivm haarwortels, en ook even op zijn huidige zuid stand letten en hem op de nieuwe plek met dezelfde kant weer richting zuid zetten. Zo doe ik het altijd..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cindy's moestuintje Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 zo de boom is vanmiddag verplaats inderdaad met een hele flinke kluit ( hij was eigenlijk helemaal nog niet veel verworteld zagen we) en ook met dezelfde zuid kant weer neergezet als dat hij stond zoals gedee zegt dus nu hopen dat alles oke is gegaan en hij het goed blijft doen.. Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts