Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peperplanten worden bruin


sjp93

Aanbevolen berichten

 

Goedemiddag,

 

Vanaf deze week zie ik ineens dat mijn peperplanten wat bruine plekken beginnen te vertonen.

Ik heb gezocht op Google wat dit zou kunnen zijn, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand wat dit is?

 

De twee soorten waar het op zit is:

- Aji Charapita

- Biquinho

 

Ze zitten in potten, dus staan niet in de volle grond.

 

Alvast bedankt!

47309fadce75ae3e4c3a60d167990fe9.jpga9bfd5ae995348b64a3552183fc05c53.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bruinige op de eerste foto, lijkt wat roodbruin/paars achtig.  Dat lijk op zon verkleuring. In ergere stadiums wordt het wit. Dat is dan echte zon verbranding. Dat is te zien op de onderste foto, pigment op plekken geheel weg.

Stonden de bladeren die dit hadden in de zon kant? B.v. de andere kant van de plant heeft dat dan niet?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ze staan inderdaad buiten, op een balkon op het zuid-oosten. Ze staan al langer buiten, ook tijdens de echt warme dagen in juni. Ik had verwacht dat ze nu wel afgehard zouden zijn, vandaar dat ik bang was dat het een schimmelinfectie kon zijn.

Moet ik hier nog iets mee, of kan het verder geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik het puntje zag, dacht ik ook eerst kalium gebrek.
Maar als ik het vergelijk b.v. hier: https://www.yara.nl/gewasvoeding/paprika/gebreksverschijnselen-paprika/?causeId=5#deficiencies

vind ik het er niet echt op lijken.
Wel in de gaten houden of het erger wordt.
Schimmel lijkt het voor mij niet op. En als het wel op schimmel lijkt, is het vaak dat men na voor een luizenplaag met zeepsop gaan spuiten, een week later heb je allemaal zwarte puntjes op het blad. (maar is schade van de zeepsop)

 

@sjp93 Heb je een foto van hoe de hele plant er bij staan.
Kan je ook vertellen hoevaak en welke voeding je geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze ongeveer 1x per week voeding met Pokon voor de moestuin.

Ben vrij nieuw met het hele moestuin gebeuren, dus zal vast dingen niet helemaal goed doen

Eerste foto is trouwens de Aji Charapita en de tweede de Biquinho. 5bfcf69247e8e8cc6decefcd16687da3.jpg968dad01dd81bab78aa4fbc49c6b60a4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...