bioboerke Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Beste moestuinders ik heb de volgende vraag ? Heb zilveruitjes die oogst klaar zijn en zou deze willen zoet zuur opleggen , iemand een goede methode ?( welke ingredienten moeten allemaal in de pot) ik hoor het graag gr bioboerke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Op 1 kg100 gr rozijnen1,5 liter azijn450 gr bruine kandijsuikerzout Azijn aan de kook brengen suiker en 1 theelepel zout erin oplossen en 2 minuten goed door laten koken, voeg uitjes, rozijnen en overige ingredienten toe en neem de pan van het vuur laten afkoelen en in potten doen en luchtdicht afsluiten...klaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Op 1 kg100 gr rozijnen1,5 liter azijn450 gr bruine kandijsuikerzout Azijn aan de kook brengen suiker en 1 theelepel zout erin oplossen en 2 minuten goed door laten koken, voeg uitjes, rozijnen en overige ingredienten toe en neem de pan van het vuur laten afkoelen en in potten doen en luchtdicht afsluiten...klaar Wat is dat? Da's vast belgisch.Ik weet niet of ts dat wel bedoelde. Gewoon zoet/zure uitjes: Dat recept van jouw ken ik wel een beetje, stond eens op tafel bij valkenburgse familie. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Denk dat je ook recepten van augurken inmaken gewoon kan volgen,dat recept met rozijnen vindt ik grappig, kon het niet nog nooit gegeten lijkt me wel wat. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Ja ik dacht , ik neem een ander recept als dat van gewoon zoet/zuur van de supermarkt. Met kandij en rozijntjes heb je een aparte smaak eraan en die kun je niet zo makkelijk overal kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Ik ken de Monegaskische uitjes met rozijnen, maar daar zit ook nog tomatenpuree bij en laurierblad en kruidnagel. En ik gebruik dan basterdsuiker ipv kandijsuiker en veel minder van die suiker ook en meer rozijnen per uitjes. Affijn, uiteindelijk lijkt het er helemaal niet meer op, alleen dat in beide rozijnen zitten Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts