Roossling Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Ik heb 2 zaden in een grote pot gedaan en beide hoofdstengels hebben zich naar een ander uiteinde van de pot gevormd. Daardoor hangen veel bladeren en nu ook de courgettes in wording over de rand. Wat zouden jullie doen? Met een stokje verder omhoog binden (dan wordt de afstand van courgette naar de bodem wel groot), of gewoon over de rand heen laten groeien? Ik ben zo bang dat de stengels knakken. Ik heb nu maar een emmer onder de vruchten gezet zodat ze niet helemaal hangen, geen idee of dat slim is. Alle tips zijn welkom! En die meeldauw ben ik al aan het behandelen. Quote
Charly Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Oeps... beetje een klein potje voor twee courgetteplanten. Dat worden normaal monsters hoor! Maar leuk dat ze het toch redelijk goed doen. Ik zou het precies doen zoals je al aan het doen bent: een beetje stutten van de hoofdstengel en langzaam naar de grond leiden, zodat er niet te veel druk van de hoofdstengel op de plantenbakrand komt, want het zou inderdaad zonde zijn als ie breekt! tip: misschien een schotel onder je plantenbak zetten, dan kun je wat makkelijker wat meer / constanter water geven. Dat helpt ook in (preventie van) meeldauw. tip: met z'n tweeën in dat potje zullen de planten ook wel wat meer voeding lusten. Met iets van smeerwortelgier, of gewoon standaard tomatenvoeding doe je ze vast een groot plezier. Veel succes en hoop dat je veel oogst krijgt! Quote wees bevriend met kleine dingen
CelineK Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 Ik zal zelf ook de plant inspuiten met 40% melk en 60% water! Kan helpen tegen de meeldauw (witte stippels op je planten). Quote
rorror Geplaatst: 2 augustus 2020 Geplaatst: 2 augustus 2020 De grootste aangetaste bladeren zou ik wel weghalen. Dat is nu een enorme bron om het verder te verspreiden. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
oscardevos Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Ja, zou ik ook doen. Er zijn veel mooie groene bladeren die straks aangetast worden door de "bemeeldauwde" bladeren. Ik zie zo 5-6 bladeren die ik zou weghalen. Stukje stevig slang over de lengte aan 1 zijde volledig doorsnijden en dit over de scherpe potrand onder de stengel brengen lijkt me beter voor de stengel. Straks idd. vooral de vruchten ondersteunen als die groter worden. Succes! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.