Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vrouwelijke courgettebloem verwelkt zonder open te gaan


YannickS

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

ik zit met het volgende probleem.. mijn vrouwelijke courgettebloemen verwelken terwijl deze nog niet open zijn gegaan. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? De plant zelf heeft veel blad en is erg groen. 
 

De op de foto geopende bloem is handmatig geopend nadat deze al bijna volledig verwelkt was.

 

verder tonen de bladeren van mijn pompoenplanten bruine randen, ook de top van de plant. Heeft dit iets te maken met de grond of zou dit een ziekte kunnen aantonen?

 

met vriendelijke groet,

Yannick
 

 

6DCEAF71-73FD-44D6-AF4F-35177AE29071.jpeg

C7BEF320-21D8-4AC1-9D3A-779BB54096DF.jpeg

D5C4E029-4473-4B6F-9BDC-899FB1F284C7.jpeg

34CD562E-CA7C-4FD8-8A44-EE509DFFD3EB.jpeg

3456292D-A205-4197-BFFB-620DAD5A4469.jpeg

EEEF5E74-DEBD-4F6E-873C-43650EEB347F.jpeg

1B829B7D-72FA-4CBB-89B7-B3F67E3B9A2F.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

blad ziet er goed uit behalve foto 6, dat kan een schimmel zijn, als de bruine plekken wat gom geven met sporen denkt google aan Mycosphaerella cucumis
die tast ook de vruchten aan waar de verwelkte bloem  nog aan zit of de ongeopende bloemen met vruchtbeginsel

 

vrucht: als ik dit heb zijn het vrijwel altijd onbevruchte bloemen, zelf bestuiven helpt dan, maar je schrijft: : "ongeopende bloemen"

 

dus: slecht blad afvoeren, evt schimmel bestrijden, bloemen even bevruchten met penseeltje (liefst van een andere courgetteplant) en 🤞

aangepast door RobO
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...