Debbie2 Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Goedemorgen, wat is er mis met mijn pompoenplant (spagettipompoen)? Moet ik snel mijn pompoenen oogsten? Mvg, Quote
harms1 Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Ik heb geen ervaring met pompoenen, maar gevoelsmatig zeg ik: Oogsten maar....maar, wacht nog even op wat anderen zeggen Quote
acpronk Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Zo te zien zijn die takken rot/schimmelinfectie. De rechter pompoen ziet er nog niet rijp uit, en zal ook niet meer narijpen.Ik zou die gele takken weghalen, om er voor te zorgen dat die gezonde takken niet aangestoken worden. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Charly Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Ha! Ik had soortgelijk. Pompoenen en ook komkommers worden niet vrolijk van door nat gras slingeren. Dat laat de stengels rotten. Ik heb de stengels die nog enigszins okay oogden uit het gras naar boven gepield. Helaas heb ik hierdoor maar 1 rijpe pompoen van deze plant. De onrijpe pompoen zal niet narijpen als de stengel al zover heen is, denk ik ook. Maar onrijp zijn pompoenen vaak ook prima te eten (al zijn spaghetti pompoenen sowieso niet erg smaakvol) denk niet dat je er draden van zal kunnen trekken. Maar in blokjes door de pasta ofzo, moet prima te doen zijn! Sterkte sowieso Edit: nu met foto Quote wees bevriend met kleine dingen
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.