Moonsparkle Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Mijn courgettes werden opeens opgegeten. Ik dacht eerst misschien muizen, eten die dat überhaupt? Maar net heb ik de dader ontdekt Ik heb van die eco slakken korrels gestrooid maar die houden de slakken zonder huis niet op afstand. Ik las wat over een bierval of kippenvoer, heeft iemand daar ervaring mee? Quote
Patrijs Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Mijn ervaring is dat alleen een opgeruimde en goed geschoffelde tuin helpt om slakken op een biologische manier weg te houden. Of een water barrière. Slakken zoeken een schuilplaats bij droog weer en voor overdag en als je die weg haalt zullen de slakken wegblijven. Dus alles opruimen/ weghalen en ruim het gras maaien etc. rond je tuin. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 en dakpannen neerleggen met korrels er onder Quote
Teunboon Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Snoeiafval van bramenstruiken / rozen neerleggen. Ze gaan niet over de stekels heen. Eierschalen idem. Quote
weknow Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 @Teunboon Vrees dat dat niet echt gaat werken. Bestaan vele proefjes mee. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Frans Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Amrutten Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 Probleem met veel -niet chemische- slakkenbestrijdingen, is dat slakken hiervan niet op de hoogte zijn. 😉 1 Quote
Teunboon Geplaatst: 8 januari 2021 Geplaatst: 8 januari 2021 @Frans: Interessant filmpje, weer een fabel ontkracht Quote
Tutti-frutti Geplaatst: 20 februari 2021 Geplaatst: 20 februari 2021 Slakken zoek des nachts beschutting, maar al te vaak willen slakken in plantpotten kruipen, stapel er een aantal op elkaar zodat slakken erin kunnen kruipen, na een aantal dagen kijk je overdag en kan je de slakken pakken. Ook een stuk folie van potgrondzak of iets dergelijks leg je ergens op de grond in de schaduw, je kan dan regelmatig eronder kijken hoeveel je er hebt gevangen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.