Moonsparkle Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Ik heb rozemarijn gestekt, dus eerst in een glas water gezet tot er wortels waren. Nu heb ik deze verpot en in moestuin grond gezet en nu komen er allemaal sprieten. Dit lijkt me niet hoe rozemarijn groeit? Ik heb met een andere hetzelfde gedaan en daarbij gebeurd helemaal niks terwijl ik echt had gewacht tot er behoorlijk wat wortels aan zaten. Die staat trouwens niet op de foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 (edited) Gewoon 2of 3 gras zaadjes die naast de rozemarijn zijn opgekomen. Gras pol er gewoon uittrekken. Het rechter plantje is volgens mij geen rozemarijn. Edited August 30, 2020 by rorror Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 De sprieten zijn onkruid Gras, of misschien wel ui? In die andere pot staat ook onkruid. Al ZOU het ook een jonge wilde marjolein o.i.d. kunnen zijn. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonsparkle Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 (edited) Haha, ik weet dat die ander geen rozemarijn is daarom had ik erbij gezet in de tekst dat de andere rozemarijn plant er niet op staat. Dat komt uit een zakje pepermunt, maar volgens mij zien die zaailingen er ook niet zo uit. De sprieten haal ik eruit, maar hebben jullie enig idee hoe het kan dat er verder niks lijkt te gebeuren met de rozemarijn? Zitten er nu denk ik een week of iets langer in. Edited August 30, 2020 by Moonsparkle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Omdat rozemarijn erg traag groeit en het nu eerst weer met wennen/groeien in grond ipv water. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Als ze net een week geleden uit het water in de pot zijn gezet, heeft de plant wat tijd nodig om te herstellen. b.v. voor de wortels welke in het water hebben gestaan, deze moeten zich eerst aanpassen naar grond wortels. Zodra de plant goed geworteld is zal die wel gaan groeien. Voor de rest ziet het loof en gezond uit. De rozemarijn is winterhard tot -10, dus buiten zal de plant zich meer op zijn gemak voelen dan binnen, ook groei krachtiger buiten. Een mooie plek in de vollezon, en regelmatig bewateren. Het is een vaste plant, dus in de volle grond of grote pot, dan groeit die binnen een paar jaar uit naar een mooie struik. Je kan ze ook vorm snoei geven, en er een leuk mini boompje van maken. Zo kan je oogsten van een plant, maar staat het ook nog eens leuk! b.v. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonsparkle Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 Als die wat groter is wou ik de plant inderdaad naar buiten doen maar alsnog wel in een pot, heb zoveel ideeën voor de moestuin dat ik anders geen plekje voor in de zon heb voor de rozemarijn Bedankt voor de hulp, ik wacht nog even geduldig af. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts