LeMer Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 moi, ik wil graag een appel en andere fruit bomen planten in mijn tuin. Wat is de beste tijd? Het voorjaar, het najaar of ergens tussen in. En hebben jullie tips waar ik ze kan kopen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Fruitbomen kan in het principe het hele jaar door. Toch is het een stuk makkelijk om het te doen als het blad van de boom af is. Fruitbomen-kwekers hebben over het algemeen een veel groter assortiment in de winter, omdat dan de planten uit de volle grond gehaald kunnen worden. Ook hoef je niet water te geven; dit moet wel als je de fruitbomen op een ander moment plant. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Wij hebben onze Säulenobst appelbomen gekocht en geplant op het moment dat er bloesems aan de boom zaten.We werden gewaarschuwd dat bij (ver)planten de schok voor de boom zo groot kon zijn dat de bloesems uitvallen.En dat gebeurde dus.De meeste bloesems zijn uitgevallen.We hebben nu nog maar een paar appels per boom hangen.Dit terwijl de Säulenobst werkelijk vol zaten met bloesems. Misschien iets om rekening mee te houden. Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts