Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu ik overal op het forum van die enige foto's zie van allerlei pompoenen, ben ik ook besmet geraakt met pompoenvirus

Graag wil ik volgend seizoen ook diverse soorten gaan kweken. Ik heb begrepen dat zaad uit een bepaalde pompoen niet zomaar diezelfde pompoen geven, maar wel altijd eetbaar zijn?

Omdat ze nu geoogst worden overal en waarschijnlijk ontdaan worden van hun zaden voor ze in de soep gaan, dacht ik "ff ijzer smeden als het heet is.....

Dus heb je zaadjes over? Ik wil ze graag ruilen voor iets dat jij zoekt en ikke over heb

Wie o wie?

Geplaatst:

Ha ha Jasmin ik dacht eerst: "een watte???"

Heb ff functie zoeken op loenpomcour op t forum losgelaten

Ja hoor; ik heb nu pas 1 soort zaadjes voor pompoenen bij mn verzameling, dus wil die aparte kruising van jou best proberen

Wat zoek je zelf nog?

Geplaatst:
Ha ha Jasmin ik dacht eerst: "een watte???"

Heb ff functie zoeken op loenpomcour op t forum losgelaten

Ja hoor; ik heb nu pas 1 soort zaadjes voor pompoenen bij mn verzameling, dus wil die aparte kruising van jou best proberen

Wat zoek je zelf nog?

Het is een vreselijk ding... wel heel productief, maar ook dominant met ranken.... en lekker is ie ook niet, maar ik heb alleen de onrijpe gegeten. Er liggen nu wat loenpomcouren aan de plant rijp te worden. Van die kan je zaad krijgen, omdat het zaad natuurlijk wel moet rijpen. Als ik ga oogsten en slachten geef ik wel een seintje.

Geplaatst:

Heb dus ook kippen....als ik de soep niet lust zijn er dus altijd tweepoters die er iets aan hebben .....en ik hoop stiekum dat Frans mij een paar gram van die 340 kg lelijkheid wil sturen straks....

Geplaatst:

Ok Jorieke dan gaan de pepertjes morgen hier op de post.

Ik heb nog wat op pompoenen gesurft en de butternut en ushi kuri spraken me wel aan. Heeft iemand toevallig zaad (of zaad op komst ) van deze soorten??

(andere soorten zijn ook nog steeds welkom)

Geplaatst:

Leuk Margareth, dan houden we in oktober nog een zaadjessnuffelmarkt bij mij ok? Heb inmiddels weer vanalles erbij en blijf stug door verzamelen

Als je op kuri pompoen "afbeeldingen" googled dan zie je een aantal verschillende. Bij een foto staat zelfs dat het een butternut soort is. Welke heb jij?

Geplaatst:

gezellig! ik heb een oranje pompoentje uchi kuri, niet rond enigzins peervormig... geen idee hoe hij smaakt... het is tot nu toe mijn enige pompoen en eentje uit een zaadje uit een pompoen van de martk in maastricht.... die is alleen nog niet rijp (hopelijk wordt ie dat wel)

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

neej ik was te laat met soep maken ... heb m te lang laten liggen en maar snel de zaden gered... (wat een plakzooi hahaha)

Volgende week ergens heb ik tijd... kom ik gezellig naar jou toe...

Geplaatst:

Ik heb hier nog zaad uit een butternut pompoen. Vorig jaar gezaaid en de pompoenen werden veel groter (3-4 kg) en ietsjes minder smakelijk dan de originele butternut (nog steeds erg lekker in de soep, hoor). Daar zit dus nog een andere pompoen doorheen. De zaden hieruit ga ik niet meer gebruiken (zien er ook niet kiemvaardig uit) maar van het oorspronkelijke zaad ga ik denk nog eens wat zaaien. Iemand interesse? Ik kan wat extra zaaien en plantje meenemen naar de moestuindag. Dat is precies de juiste tijd daarvoor.

Ze zijn trouwens wel lang houdbaar. Ik heb er nu nog een in de kelder. Vorige week nog van eentje lekkere soep gemaakt.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ik heb er intussen wel een aantal van verschillende pompoenen en kan dit seizoen vooruit.

Op moestuindag wil ik best nog een aantal ruilen of zo voor in 2013 te zaaien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...