citroen Posted September 17, 2020 Share Posted September 17, 2020 Ik heb voorlopig geen plaats om mijn uitlopers in P9 potjes van aardbei Juni dragers in de volle grond te zetten Hoe laat ik ze best overwinteren om ze in het voorjaar op hun definitieve plaats uit te planten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 (edited) Ik zou ze tegen jet eind van het seizoen als het blad afsterft op een redelijk beschutte plek buiten laten staan. Bijvoorbeeld in de platte bak met een goed verluchtigd raam er boven bij vorst of tegen een muur. Zorg dat ze niet te nat staan maar licht vochtig blijven en tot lichte vorst hoef je niets te doen. tegen strengere vorst beschermen, ze zijn toch wat kwetsbaarder in die kleine potjes. Voor/als ze weer gaan groeien bij de eerste warmere dagen oud blad er af en op hun plek zetten. Dat kan hier aan de kust al in maart zijn. Ik geef ze bij mijn arme grond een goede schep compost in het plant gat. Dat is voldoende voor de twee jaar dat ze staan. Geen (verse) mest geven. Edited September 18, 2020 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts