Ga naar inhoud

Ideeën voor nieuwe wedstrijd?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen, Ik ben pas hier op het forum zoals jullie weten! Dus weet niet hoe een wedstrijd verloopt,voorwaarden, misschien staat het wel ergens maar heb ik het niet gelezen. Ik sta overal open voor, ook al heb ik niet zoveel ruimte, maar jullie spraken ook over potten, dus dat gaat altijd wel,[denk] Nu ik lees het allemaal wel. En dan nog even terug komen op gisteravond, ja ik kon clienten zeggen, maar als ze voor pedicure komen,dan is de benaming clienten,maar komen ze voor de nagels dan zijn het klantjes. vandaar de verwarring. maar ja allemaal goed gekomen. fijne avond nog Jeanne

Geplaatst:
Met beide kan ik goed leven Lisa, ook wel leuk om echt een plant op te kweken voor een wedstrijd, weer een andere uitdaging. Beide zijn ook voor iedereen goed te doen, ook voor de balkon, vierkante meter bak en potten mensen. Hebben we bij deze dan al een zaaddonor?

Over rare benamingen gesproken, gelukkig ben ik geen vent... Anders zou de verwarring compleet zijn.

Het ligt eraan hoeveel mensen er eventueel willen meedoen. Sowieso is de Big Jim makkelijker te verkrijgen en ook goedkoper in kostprijs. Het enige nadeel is dat er al een aantal forummers zijn die hem al hebben.

De Super Heavyweight paprika kost een stuk meer omdat het én een hybride is en omdat het een vrij exclusieve soort is, bovendien heb ik eigenlijk maar één adres in de VS waar ik die kan bestellen. Zeker niet onmogelijk dus maar wel lastiger. Echter wel een hele leuke wedstrijdgroente.

Dus het ligt een beetje eraan hoeveel mensen er zouden willen meedoen en hoeveel zaadjes elke deelnemer dan krijgt.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Zo`n grote paprika lijkt me ook super!

Is het nodig dat we een sponser hebben? We kunnen eventueel toch ook gewoon een bepaald bedrag over maken , inclusief verzendkosten, naar een persoon die dan de zaadjes besteld/verstuurd? Of zeg ik nou iets raars?

Geplaatst:

Nee hoor, dat vind ik niet. Ik was zelfs aan het denken dat we een beetje kunnen kijken wie er allemaal bij elkaar in de buurt wonen.

Dan kunnen een paar pakjes zaden naar een persoon en die verdeeld dan...scheelt verzendkosten

Komt wel meer organisatie weer bij kijken....

Ik vind die gele paprika ook wel een goed idee, alleen jammer dat het een F1 betreft; verzamel graag zaadjes voor volgend seizoen

edit: trouwens : als Lisa besluit om te sponsoren, moeten we wel haar link op onze hyves, facebook, eigen sites , enz enz zetten.....flink wat reklame maken voor d'r shop

Geplaatst:
Hoi allen, Ik ben pas hier op het forum zoals jullie weten! Dus weet niet hoe een wedstrijd verloopt,voorwaarden, misschien staat het wel ergens maar heb ik het niet gelezen. Ik sta overal open voor, ook al heb ik niet zoveel ruimte, maar jullie spraken ook over potten, dus dat gaat altijd wel,[denk] Nu ik lees het allemaal wel. En dan nog even terug komen op gisteravond, ja ik kon clienten zeggen, maar als ze voor pedicure komen,dan is de benaming clienten,maar komen ze voor de nagels dan zijn het klantjes. vandaar de verwarring. maar ja allemaal goed gekomen. fijne avond nog Jeanne

Dikke pret. Moest echt lachen om je per ongelukke woordkeuze. Maar nu even een echt moestuinvraagje: schone nagels enzo... hoe krijg je het voor elkaar om te moestuinieren, en werk te doen waarbij super gelet wordt op jouw eigen handen en nagels... Kijk, ik kom nooit bij een pedicure, maar als ik het zou doen, zou ik naar haar handen gluren.... kijken hoe zij zichzelf zou presenteren...

Sinds de calendulazalf heb ik gelukkig geen last meer van ruwe huid waar dat vuil dan innesteld en zich niet meer laat verwijderen. Geweldig spul, ook tegen jeukende muggenbulten.

Maar heb jij, Jeanne, nog een gouden tip om de nagels ook een beetje fatsoenlijk voor de dag te laten komen?? Ik krijg ze soms echt niet schoon. Soms best genant.

(eh... nagellak is geen optie, ben ik het type niet voor)

Geplaatst:

@Jasmin, beetje off topic. Maar ik heb op de tuin een nagelborstel liggen en maak regelmatig mijn nagels even schoon (oke inderdaad ze worden nooit meer echt schoon, maar bij mij scheelt het de helft omdat het thuis al is ingedroogd op de tuin nog niet). En nagellak is ook niet mijn ding en helpt ook niet zou je elke dag opnieuw kunnen doen.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Hoi, beetje laat gelezen, maar had even een set nagels gezet bij mijzelf ha ha, Is voor mij soms ook een probleem hoor, vooral als ik net plantjes heb gepoot. maar een nagel borsteltje met zeep is het eerste wat ik doe. daarna heb ik bij mijn instrumenten een excalvator liggen met een heel heel klein haakje, en daar mee kan je alles onder de nagels halen, je weet niet wat allemaal Ik heb door een allergie maar kleine nagels en dus loze ruimte tussen de nagels,maar zo lukt het altijd.en ja calendula zalf is super goed, maar voor muggen wist ik nog niet.Dus bedankt voor de tip, heel simpel een handen badje wil ook nog weleens helpen. nu hopelijk heb je er wat aan fijn weekend jeanne

Geplaatst: (aangepast)

Ook off topic, dus maar even kort:

Vóór je gaat klussen: groene zeep; vaseline of iets anders vettigs onder je nagels, op je nagelriemen doen.

Groene zeep gaat het best: na klussen alleen even een nagelborstel gebruiken, de zeep is al aanwezig)

PS. Nog uit de tijd dat ik aan mijn motoren sleutelde (en een baan had waarbij rouwnagels niet geapprecieerd werden). Ik voel me nu een beetje als een opa die vertelt van vroegâh.

aangepast door Gast

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

En Henkg ook dat klopt, ik zelf doe altijd top coat onder de nagels zegt jou niets natuurlijk, maar dan wordt de onderkant glad en valt het er makkelijk onder uit te halen, Maar ik denk dat andere denken waar zijn we in beland, nieuwe wedstrijd hoe maken we nagels schoon ha ha. nee hoor ik denk dat we nu genoeg weten, en over gaan naar waar de topic bedoeld was toch????? prive mag je mij altijd benaderen fijn weekend allen Jeanne

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik denk ik geef dit topic even een zetje naar boven.

Misschien een leuk idee om voor de Big Jim peper te gaan? En dan bijvoorbeeld een combinatie van gewicht plus lengte de doorslag laten geven.

Ik kan dan eventueel de zaadjes verzorgen met een bijdrage in de verzendkosten.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Even een kickje naar boven.

Zijn er nog mensen die mee zouden willen doen met een wedstrijd, we hadden natuurlijk eerst de Big Jim peper in gedachte, alleen aangezien dat allemaal opgestuurd moet gaan worden is het misschien handiger om het één en ander uit te delen op de moestuindag als deze in mei wordt gehouden.

Een pepersoort wordt dan alleen lastig want daarvoor is het dan te laat. Heeft iemand een goed idee wat er in (eind mei) nog allemaal te zaaien valt en leuk is als wedstrijdgroente?

Geplaatst:

Ik heb al iets in gedachte, hoop volgende week of de eerste weken het topic daarover te publiceren Een definitieve sponsor heb ik nog niet.

Geplaatst:
Luc als je geen sponsor hebt kunnen we zelf bijdragen?

Ja dat zou zeker een mogelijkheid zijn, maar ik denk dat het voor een bedrijf best interessant is om voor zo'n een klein bedrag deze zaden te sponsoren.

@bit: Wat er van een sponsor verwacht wordt is niet veel, niet in geld en helemaal niet in organisatie. Meer kan ik er publiekelijk niet over zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...